Etalage rek voor glazuur

Bertocello

Actieve deelnemer
4 aug 2023
31
23
Bree, Belgie
IMG_20240904_183244_450.jpg
Ook weer uit gerecycleerde wegwerp paletten.
De bedoeling is dat de rek vol komt staan met kopjes, telkens met een andere glazuur laag/tekening, zodat cursisten kunnen kiezen wat voor hun
project (potten bakken, keramiek) het beste past.
18 uur werk, zowel de halfhoutverbindingen als de uitsparingen voor de kopjes zijn met de lasersnijder gedaan.
 

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
291
158
Leiden
Mooi geworden, benieuwd wat voor een lasersnijder jij hebt, dat is geen dun hout om doorheen te komen.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.207
1.841
Terkaple
www.woodworking.nl
Helemaal gevuld wordt het nog een gewichtig ding, maar wat zal dat mooi staan met al die kleuren!

Je bent wel een paar uur aan het laseren geweest denk ik? In hoeveel passes snij je door dit hout heen?

jaap
 

Bertocello

Actieve deelnemer
4 aug 2023
31
23
Bree, Belgie
3 passen waren voldoende, 300 mm per minuut en 70% laserkracht. Ongeveer 5 minuten per ligger. Het kon sneller maar ik wil de machine wat sparen.
Om het geheel op te hangen heb ik links en rechts boven een extra plankje gelijmd om de achterwand wat op te dikken, zodat een schroef in de achterwand niet doorscheurd. Het omgekeerde sleutelgat werd gelaserd om aan een schroef in de muur op te hangen.
IMG_20240904_183306_989.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: mink

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.