Esdoorn vol wratten

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
9
Gisteren de Esdoorn vol wratten eindelijk laten zagen.
Hier alvast wat foto's van de "afval" stukken en wratten
120 cm paste helaas niet door de zaag , maar deze kleine stukjes vallen me zeker niet tegen
Zo mooi had ik ze nooit verwacht
Alle schijven zijn 5 cm en dikker
De grote platen zet ik deze week ook nog even op de foto
IMG_7745 (2).JPGIMG_7746 (2).JPGIMG_7747.JPGIMG_7748.JPGIMG_7749.JPGIMG_7750.JPGIMG_7752.JPGIMG_7753.JPGIMG_7754.JPGIMG_7755.JPG
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Prachtig! Hier kan je heel erg leuke dingen mee maken! Hopelijk gaat het drogen goed zonder teveel werkingen.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Mooi zeg. Ik vraag mij af hoeveel van dat soort afval ieder jaar in de kachel of op de vuilnisbelt beland.
Ik doe een voorzichtige schatting, te veel. Het verbaasd mij wat mensen aan kostbaar hout in de kachel stoppen. Hoogstam fruitbomen, mooie dikke beuken en eiken, het gaat allemaal voor haardhout weg, bijna om verdrietig van te worden.

jaap
 
Ik doe een voorzichtige schatting, te veel. Het verbaasd mij wat mensen aan kostbaar hout in de kachel stoppen. Hoogstam fruitbomen, mooie dikke beuken en eiken, het gaat allemaal voor haardhout weg, bijna om verdrietig van te worden.

jaap
En dan hebben we het nog niet eens over wat er versnippert wordt voor de bio massa .........triest.
Bijna al het inlands hout wordt tegenwoordig opgekocht voor zogenaamde groene stroom............... als je geluk hebt behouden ze de stam maar ik heb ook al gezien dat stammen met een diameter van 40 cm en meer worden verschroot.
Zo hadden onze buren 4 hulst bomen van meer dan 30 jaar oud staan........... in onze vakantie zijn ze vorig jaar gekapt en versnippert. eeuwig zonde.


Gr Edwin
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.