Esdoorn deel 2

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
8
mooi dat je daarvan iets mooier dan brandhout wil maken
wat zijn jouw toekomstplannen hiermee ?
Eigenlijk weet ik het nog niet , was een beetje bonus dat deze er zo uitkwamen na het zagen. In ieder geval een blad voor op de statafel straks in de mancave . Verder een salontafel gok ik
Zal ook wat verkocht worden ,maar ook keer spelen met wat epoxy
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Gezond jaloers hier! Laat maar mooi liggen allemaal, ooit vind je wel een bestemming voor al dat mooie hout (y)
 

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
314
78
Rotterdam
Mooi stukken!

TIP: Als het op die pallet blijft liggen: ook de uiteindes ondersteunen! Oplatten begint behoorlijk aan het einde (paar cm); dat helpt ook bij het voorkomen van scheuren.
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
8
Mooi stukken!

TIP: Als het op die pallet blijft liggen: ook de uiteindes ondersteunen! Oplatten begint behoorlijk aan het einde (paar cm); dat helpt ook bij het voorkomen van scheuren.
Dank je , de eiken vooraan op de foto gaan opnieuw worden opgelat vrijdag , de Esdoorn die ga houden ook
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
831
437
Noord-Veluwe
Ik weet niet of je het al van plan was, maar om het splijten van de uiteinden te beperken (checking) is het handig om de kopse delen af te smeren (sealen). Meestal wordt daar was voor gebruikt, maar in principe kan alles dat (grotendeels) niet water doorlatend is. Ik heb hier stukken liggen die ik met hardwax heb afgesmeerd omdat ik op dat moment niets anders voorhanden had. Als het er maar voor zorgt dat de uiteinden niet veel sneller krimpen dan de rest, dan is het vaak al goed genoeg.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.