Ervaringen houten vloer kopen + leggen noord-Nederland

casselt

Actieve deelnemer
13 apr 2020
96
58
Omgeving Leeuwarden
Beste forumgangers,

Ik ben bij aan het oriënteren op het kopen (en laten plaatsen) van een houten vloer. We zijn nog aan het twijfelen of we een massieve parketvloer willen of een lamelparketvloer.
Van wat ik begrijp werkt een lamelparketvloer minder dan een massieve parketvloer en heeft een beter isolerende werking, maar kan massief parket mooier gelegd worden omdat de vloer wordt verlijmd. Welke soort vloer is daarbij meer toekomstbestendig of verschil dat niet veel?

Ik vroeg me ook af of er mensen goede (of slechte) ervaringen hebben met leveranciers in noord-nederland en deze aan- of afraden

Groetjes,
Cas
 
  • Leuk
Waarderingen: janwillem

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Dag Cas !

Welkom op het forum ! Ik weet niet hoeveel m2 vloer je gelegd moet hebben, maar hou er rekening mee, dat als je gaat voor massief (eiken ??) vloeren je op dit moment heel stevig in de buidel moet tasten : de houtprijzen zijn megantisch gestegen...

Los daarvan, zeker ook met het oog op werking, zou ik gaan voor een vloer met een massieve toplaag; veel stabieler ! Tegenwoordig zijn er zelfs varianten geschikt voor vloerverwarming. Voor de uiterlijke kenmerken doen die zeker niet onder voor een massieve vloer.

Kijk eens op de site van VENO Houten vloeren. Dit bedrijf zit in Drachten en produceert kwalitatief hoogwaardige vloeren.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.787
933
Leeuwarden
Wij hebben goede ervaring met de mannen van Parkethuis Stiens. Dit zijn vakmensen van de oude stempel, met ervaring in massieve parketvloeren van vroeger bij Bruynzeel.

Voor mooi massief hout voor vloeren kun je ook kijken bij Wytske:

Fons
 

casselt

Actieve deelnemer
13 apr 2020
96
58
Omgeving Leeuwarden
Nog bedankt voor jullie antwoorden! Ik was vergeten te antwoorden.
We hebben besloten inderdaad voor multiplank vloer te gaan in plaats van een massieve vloer!

Ik heb jullie suggesties gemaild en nog een aantal plaatselijke vloeren verkopers.
Ik zal het uiteindelijke resultaat over een maand of 3 wel even posten! ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bosquet

casselt

Actieve deelnemer
13 apr 2020
96
58
Omgeving Leeuwarden
Ik vroeg me nog af of iemand ervaringen heeft met parketvloershop.nl/gibahout.nl. De prijs is namelijk wel goed, maar ben metname benieuwd naar de kwaliteit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.