Ervaring lakfrees

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
158
2
Ik heb een verniste trap die terug moet vernist worden. Midden van de treden zijn vlekken waarvoor de treden volledig terug bloot hout moeten geschuurd worden. Nu had ik gezien op internet dat er een lakfrees is om dit te doen. Nu is mijn vraag heeft hier iemand ervaring mee en moet er dan nog veel geschuurd worden? Ik heb het vernisen van de trap altijd al uitgesteld wegens het vele werk maar zou dit deze zomer wel eindelijk willen aan beginnen.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.542
928
70
Veldhoven
Ik heb een lakfrees en wil er ook mijn trap mee gaan doen, dit jaar nog waarschijnlijk.
De plekken waar ik hem al op heb gebruikt zijn planken van boeiboorden van mijn huis waar sinds 1967 al vele laklagen op waren gezet. Die planken waren echter niet vlak en dat werkte niet lekker.
Wederom wijs ik weer eens op het belang van een lokatie in je profiel te vermelden.
Nu weet ik niet waar je woont, dus ik kan wel aanbieden dat je de mijne een tijdje mag lenen, maar heb geen idee of dat kan vanwege geografische details. (Ik doe niet aan verzenden)
 
  • Leuk
Waarderingen: Marijn

Paul90

Actieve deelnemer
25 jan 2021
419
154
Zelf nog nooit gedaan, maar de buren onlangs wel. Die waren zeer tevreden met de snelheid en het resultaat van de lakfrees. Na frezen moet er zeker geschuurd worden, net zoals bij krabben met de verfkrabber. Maar het resultaat is strakker, mits de messen scherp zijn.
Een lakfrees komt niet in de hoekjes, dus verwacht wel dat je daarna nog met een verfkrabber de randen moet doen. En het geeft zooi, veel zooi. De spanen vlogen door de hal..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.