Er groeien paddenstoelen aan mijn draaibank.

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Ruim een halfjaar geleden werd mij de vraag gesteld kan jij een paddenstoel maken zoals daar staat?
Ja zei ik, alleen heb ik het geschikte hout hier niet voor.
Een maand geleden kreeg ik 2 stukken acasia, hier kon ik 4 paddenstoelen uitmaken.
Verder heb ik vorige week een eik omgezaagd waar ook veel paddenstoelen uit gehaald kunnen worden.
Die ligt nog bij de mensen in de tuin, maar omdat het kraantje van de auto kapot is nog niet naar huis kunnen halen.
Ik heb er nu 3 gemaakt en ben met de vierde bezig
Ze worden niet geschuurd, ik probeer zo glad mogelijk te draaien, maar een beitel die continu lucht staat te happen valt niet mee.

Een vraag, ik wil de paddenstoelen op kleine pootjes zetten zodat iets ze van de grond komen, heeft iemand een idee en eventueel een link?

IMGP6044.jpg

IMGP6045.jpg

IMGP6047.jpg

IMGP6048.jpg

IMGP6049.jpg

IMGP6050.jpg

IMGP6051.jpg

IMGP6052.jpg
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
De paddenstoelen komen buiten te staan in weer en wind, als ze dan op kleine pootjes staan, gaan ze langer mee.

Van het kraantje is de hydromotor overleden, het was een 12 volts en ik gaf hem 24 volt, is toch 4 jaar goed gegaan.
Nu een 24 volts gemonteerd, maar die draaide de verkeerde kant op.
Nu wachten op de goede.
De vorige eigenaar van de auto haalde de stroom van 1 accu af, zodat hij om de haverklap nieuwe accu,s nodig had.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.537
Dan draai je toch de draden om? Heb je nog een voorziening om diep ontladen van je accu's te voorkomen? Voor zo'n dudo zijn er volgens mij ook versnellingsbakken van zf met een mogelijkheid voor een pto. Dan hoef je je niet meer druk te maken over accu's
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Draden omdraaien werkte niet, hoe je hem ook aansluit, hij draait altijd de de kant op zoals hij gemaakt is.
Er is wat dat betreft overleg met de leverancier geweest.
Op een PTO kan, maar dan ben ik een hele tijd aan het klussen.
Die tijd had ik nu niet.
De PTO heb ik leggen, nu de tijd.
Ik laat de hydromotor zo kort mogelijk draaien en dan draait de motor ook.
De laatste 2 jaar gaf dat geen probleem.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.537
Je moet of de draden van de veldwikkeling omdraaien of de draden van de ankerwikkeling.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Houten deuvels trekt ook vocht omhoog.
Ik zat aan een stokeind te denken met een dopmoer.
Misschien deuvels van azobe?

Er zit garantie op, dan ga ik niet zitten sleutelen
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
je zou ook nog een O-ring of iets dergelijks tussen het voetje en de paddenstoel kunnen gebruiken. of mss zelfs gewoon een schijfje plastic om het vocht te stoppen.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Het vocht komt ook van boven en ze worden niet behandeld, aangezien ik hiervoor acacia en eik wil gebruiken.
Ik neem aan dat het zo toch wel een jaar of 7 goed blijft.
Ik wil het dus zo houden.
Het kan nu onderdoor luchten en dat was de bedoeling.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nico Oosthoek en mrRuben

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.