Epoxy/resin projecten in Nederland

Jos.

Nieuw lid
27 mrt 2023
12
8
Wijk bij Duurstede
Hey allen - eerste post op dit forum 🙌

Ik was benieuwd wat jullie ervaringen zijn met het werken met epoxy/resin. Ik wil binnenkort wat kleine dingen gaan maken met epoxy om te kijken of het wat voor mij is, en ik heb wat vragen dat mij (en hopelijk anderen) een heel eind op weg kunnen helpen. Ik heb natuurlijk al veel filmpjes gekeken van kleine tot grote projecten, hoe alles werkt, etc. dus mijn vragen hebben echt betrekking tot jullie ervaringen binnen Nederland/Europa. Een epoxy merk dat een Amerikaan aanraad zal bijvoorbeeld misschien niet in Nederland te koop zijn.
  • Wat is een goede epoxy/resin die in Nederland te krijgen is (aanraders?)
  • Wat heb jij besloten als eerst te maken, en hoe ging dat?
  • Tips voor beginners: waar moet ik op letten, en vooral; wat was jullie ervaring met de eerste paar projecten?
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.637
695
Antwerpen
A. een goede one-stop-shop is polyestershoppen.nl, gaande van verschillende epoxy systemen tot onderdelen voor mallen en pigmenten, mengbekers, ..
B. begin met een kleine hoeveelheid te kopen, ev incl pigmenten en neem een stuk hout met defecten en maak er iets mee (bv kistje) en doe ervaring op
C. gewoon doen, doe zelf ervaring op, je eerste falen van de mal, alles vol plakzooi, …..

als je weet met welk project(je) je wil beginnen, stel dan specifieke vragen en we helpen je verder
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jos.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.