Epoxy hars bloeden voorkomen

rinusripsus

Nieuw lid
16 okt 2015
6
4
Ik ga weldra mijn eerste graveerwerkjes vullen met epoxy (epodex). Deze zijn voornamelijk in eik gemaakt, maar andere houtsoorten zullen later ook wel gebruikt worden.
Nu heb ik wel gelezen dat je moet opletten voor bloeden via de porieën. Heel dikwijls kom je de term 'sanding sealer' tegen en de producten zijn hier niet te vinden. Op deze video kan je duidelijk het verschil merken:
Sealing Wood for Resin Art with Sanding Sealer
Heeft iemand een suggestie voor een product dat hier gemakkelijk te vinden is?
Alvast bedankt
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
723
288
RegioRotterdam
  • Leuk
Waarderingen: rinusripsus

hdv

Post veel
24 nov 2019
849
444
Noord-Veluwe
I gebruik schellak om poriën te dichten. Er zijn mensen online die je vertellen dat het niet (goed) werkt, maar ik doe het al jaren en heb er letterlijk nooit enig probleem mee gehad. Het voordeel is dat het erg makkelijk verwerkt en voor zover ik heb ervaren nooit problemen geeft met andere afwerkingsmaterialen.
 
  • Leuk
Waarderingen: baas

WouterE

Actieve deelnemer
23 jun 2021
82
53
Hoofddorp
Ik ga weldra mijn eerste graveerwerkjes vullen met epoxy (epodex). Deze zijn voornamelijk in eik gemaakt, maar andere houtsoorten zullen later ook wel gebruikt worden.
Nu heb ik wel gelezen dat je moet opletten voor bloeden via de porieën. Heel dikwijls kom je de term 'sanding sealer' tegen en de producten zijn hier niet te vinden. Op deze video kan je duidelijk het verschil merken:
Sealing Wood for Resin Art with Sanding Sealer
Heeft iemand een suggestie voor een product dat hier gemakkelijk te vinden is?
Alvast bedankt
Ik heb er geen verstand van, maar zou je geen heldere (ongekleurde) epoxy kunnen gebruiken?
Of kan je dat dan alsnog zien?
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Ik heb er geen verstand van, maar zou je geen heldere (ongekleurde) epoxy kunnen gebruiken?
Of kan je dat dan alsnog zien?