Enkele vragen over keuze eerste invalcirkelzaag

Wim ()

Actieve deelnemer
1 jun 2023
108
35
België, Limburg
Ik mis de voorrits niet echt, leg gewoon mijn vuist onder de motor eventueel als ik het echt nodig heb om voor te ritsen of gewoon los uit het vuistje maar vaak gaat het ook (redelijk) goed zonder voorritsen.

Die anti-tip lip van Makita maakt wel dat je een hoop accesoires niet kunt gebruiken. Plus mijn idee is dat als je puur daarop berust dat zo'n dunne alu rail toch tordeert in het midden. Als ik 45 zaag zet ik de rail met klemmen vast en ik duw met 1 hand op de voet van de zaag.

Alles heeft zijn voor- en nadelen, het kom een beetje neer wat je er mee wilt doen en verwacht.

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
297
65
Oss
Ik mis de voorrits niet echt, leg gewoon mijn vuist onder de motor eventueel als ik het echt nodig heb om voor te ritsen of gewoon los uit het vuistje maar vaak gaat het ook (redelijk) goed zonder voorritsen.
Waarom niet op diepte instellen en keer verzetten. Zit toch een mm schaalverdeling op.
Die anti-tip lip van Makita maakt wel dat je een hoop accesoires niet kunt gebruiken. Plus mijn idee is dat als je puur daarop berust dat zo'n dunne alu rail toch tordeert in het midden. Als ik 45 zaag zet ik de rail met klemmen vast en ik duw met 1 hand op de voet van de zaag.

Maar kunt wel veel zagen van ander merk gebruiken bijvoorbeeld festool maar dan werkt dat antikantel niet omdat het niet op zaag is.
Ik gebruik het klemmen eigenlijk nooit.

Je moet gewoon kijken wat jou toepassing is. Zowel kwa zagen als lengte van rails
Daarop keuzes baseer.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.