ELU draaibank DB180

Pim van MAGNUS

Nieuw lid
15 okt 2024
2
1
Uithoorn
Goedemiddag,

Ik heb net een prachtige ELU draaibank op de kop getikt.
Op internet het ik al wel onderdelentekeningen gevonden en een belabberde vertaalde handleiding uit het Duits naar Engels die de auteur omschrijft als niet compleet.

Wie heeft er nog een gebruiksaanwijzing?
De taal van Duits / Engels of natuurlijk Nederlands zijn.

Bij voorbaat dank
groeten
Pim
 
  • Leuk
Waarderingen: John1969

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.508
2.997
Gaanderen
Leuk ding. Een draaibank is een heel simpele machine. Dat je een onderdelen tekening wil, begrijp ik wel.
Waarom wil je de gebruiksaanwijzing? Als je geen ervaring hebt met draaien ga dan eens naar een van de afdelingen van Radius. Er zijn genoeg leden die je op weg willen helpen.
Hoewel houtdraaibanken eenvoudige machines zijn is het draaien toch niet zo eenvoudig om het goed onder de knie te krijgen.
 

Pim van MAGNUS

Nieuw lid
15 okt 2024
2
1
Uithoorn
Leuk ding. Een draaibank is een heel simpele machine. Dat je een onderdelen tekening wil, begrijp ik wel.
Waarom wil je de gebruiksaanwijzing? Als je geen ervaring hebt met draaien ga dan eens naar een van de afdelingen van Radius. Er zijn genoeg leden die je op weg willen helpen.
Hoewel houtdraaibanken eenvoudige machines zijn is het draaien toch niet zo eenvoudig om het goed onder de knie te krijgen.

Dag Wim, dank voor je reactie en advies.

Inderdaad geen ervaring met houtdraaien maar wil er vol induiken om een langgekoesterde wens in vervulling te laten gaan.
Radius is me al wel bekend. Na de aanschaf ben ik ook bij Baptist geweest en daar natuurlijk nóg meer gestimuleerd. De bij hun, en ik denk bij vele draaiers, bekende Peter Peer ga ik in maart cursus volgen. Ik zoek graag zelf de manier van werken uit maar wil ook een goede start maken, niet later weer iets moeten afleren. De gezochte gebruiksaanwijzing wil ik als onderlegger gebruiken in het kader van "ken je machine" voor- of tijdens het gebruik. Soms zit er meer in dan je tot nu toe bekend was.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.508
2.997
Gaanderen
Als je later bij een andere prof draaier een cursus gaat doen moet je toch dingen weer anders doen.
Ze hebben vaak allemaal een andere zienswijze op dingen. Maar snijdend draaien daar zit geen verschil in.
De een zal meer met de platte beitel doen en de ander met gutsen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.