Electrisch gereedschap (zonder accu in de schuur) bewaren?

Lexdewaal

Nieuw lid
23 aug 2024
2
0
Berkel-Enschot
Tijdens het googlen kwam ik wel iets van antwoorden tegen maar niet echt specifiek voor mijn situatie.

Ik heb best wat electrisch accu gereedschap. Kan ik deze in een enkelsteens muur schuur laten liggen? De accu's bewaar ik binnen. Er zijn een aantal stenen uit de muur van de schuur voor ventilatie maar hij is wel waterdicht. Alleen dus niet vorstvrij.

Alle apparaten zitten wel in een systainer of koffer. Behalve de trekzaag (niet op accu).

Ik snap dat het altijd beter is om het onder constante temperatuur ergens binnen te bewaren, maar dit is niet echt meer een optie.
 

MarcelvdW

Actieve deelnemer
25 mei 2022
157
58
Almen aan zee
Je moet roeien met de riemen die je hebt hè

Ik had het liefst ook een geclimatiseerde grote werkplaats, maar doe het m'n hele leven al zonder.
Al m'n gereedschap ligt en staat al meer dan 40 jaar in verschillende koude schuren, handgereedschap, bedraad en accu elektrisch gereedschap, stationaire machines.

Gaat tot nu toe nog steeds helemaal goed :)
 
  • Leuk
Waarderingen: rinus

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.511
902
70
Veldhoven
Ik heb 17 jaar alles in een halfsteens schuurtje met golfplatendak gehad. Heeft er niks van geleden. Moet wel toegeven dat er maar één accu-Makita in lag met NiCad-batterijen. Nooit merkbare last van gehad.
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.526
717
Enschede
ingoogni.nl
Zolang je geen overmatig vochtige schuur hebt, of veel condens gaat het goed. Zet je gereedschapskisten niet direct op de koude vloer, dat bevordert condens in de kist. Zet ze in een rek / kast of op een pallet .
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
607
171
Tijdens het googlen kwam ik wel iets van antwoorden tegen maar niet echt specifiek voor mijn situatie.

Ik heb best wat electrisch accu gereedschap. Kan ik deze in een enkelsteens muur schuur laten liggen? De accu's bewaar ik binnen. Er zijn een aantal stenen uit de muur van de schuur voor ventilatie maar hij is wel waterdicht. Alleen dus niet vorstvrij.

Alle apparaten zitten wel in een systainer of koffer. Behalve de trekzaag (niet op accu).

Ik snap dat het altijd beter is om het onder constante temperatuur ergens binnen te bewaren, maar dit is niet echt meer een optie.
[/QUOTE
Pas
Tijdens het googlen kwam ik wel iets van antwoorden tegen maar niet echt specifiek voor mijn situatie.

Ik heb best wat electrisch accu gereedschap. Kan ik deze in een enkelsteens muur schuur laten liggen? De accu's bewaar ik binnen. Er zijn een aantal stenen uit de muur van de schuur voor ventilatie maar hij is wel waterdicht. Alleen dus niet vorstvrij.

Alle apparaten zitten wel in een systainer of koffer. Behalve de trekzaag (niet op accu).

Ik snap dat het altijd beter is om het onder constante temperatuur ergens binnen te bewaren, maar dit is niet echt meer een optie.

Kijk wel uit met die openingen. Steenmarters vreten anders misschien je snoeren aan. Gereedschap ook niet ijskoud gebruiken.
 

Senior10

Nieuw lid
4 jun 2024
16
2
Hoekschewaard
Kijk naar je gewone metalen gereedschap. Wanneer dat vrij blijft van roestaanslag/vliegroest, dan zou ik denken dat het droog genoeg is voor elektrisch gereedschap. Of is dat te makkelijk geredeneerd?
 

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
388
171
Noardeast-Fryslân
Kijk naar je gewone metalen gereedschap. Wanneer dat vrij blijft van roestaanslag/vliegroest, dan zou ik denken dat het droog genoeg is voor elektrisch gereedschap. Of is dat te makkelijk geredeneerd?
Mijn boerenverstand zegt dat elektronica gevoeliger is voor vocht dan metaal. Dus (vermoed ik) inderdaad te makkelijk geredeneerd.
Los daarvan werk ik zelf inmiddels alweer enkele jaren in een onverwarmde ongeïsoleerde enkelsteens garage die beslist niet vochtvrij is: bij heftige regen uit een specifieke hoek staat er soms water op de vloer. Toch functioneert al mijn gereedschap (o.a. zaagtafel, kolomboor en veel accu gereedschap) nog steeds probleemloos.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.