Einhell TP-VC 36/30 S Auto-Solo

Jeroen81

Actieve deelnemer
7 jul 2024
40
10
Overijssel
Getriggerd door een promotiefilmpje kwam ik op het spoor van dit model stofzuiger.
Helaas op accu, had hem liever met stekker gezien maar dat terzijde.

Ik gebruik van meerdere merken accu gereedschap. Soms zet ik die aan de stofzuiger die ik nu heb. Maar hoe fijn zou het zijn als de stofzuiger automatisch begint te zuigen wanneer je het gereedschap aan zet.

Vele opties van verschillende merken bekeken maar de automatische functie mbt accu gereedschap is dan veelal beperkt tot merk X of accu met ingebouwde Bluetooth van merk Y.

Deze wordt getriggerd op trilling wat het universeel maakt.

1. Heeft iemand ervaring met deze stofzuiger?
2. Zijn er merken met vergelijkbaar universeel en automatisch systeem?

Luccio

Actieve deelnemer
24 feb 2020
249
107
Rijswijk
Bosch heeft een systeem dat je kan gebruiken op een bestaande stofzuiger, mits deze een stekkerdoos heeft die auto on heeft.

Metabo heeft ook een cordless controll systeem. Deze werkt juis wanneer je stofzuiger GEEN stopcontact heeft. Deze fungeert dus als een auto on.

Beide doen dus hetzelfde, maar zijn compleet verschillend in de manier hoe ze het bereiken.
Overigens wel beide met vibratie detectie(volgens mij)

Laatst bewerkt:

-Peters-

Actieve deelnemer
19 sep 2016
160
54
Ik heb de versie van Metabo tussen mijn Festool stofzuiger gezet, ideaal met accu gereedschap start automatisch zodra de machine aangaat en loopt even na als de machine uit gaat.
Ook zit er nog een knop op de 'afstandsbediening' waarmee je hem handmatig aan of uit kan zetten.

• Leuk
Waarderingen: Jeroen81

Jeroen81

Actieve deelnemer
7 jul 2024
40
10
Overijssel
Mooi om te zien dat er dus meerdere opties zijn qua merken. Wel jammer dat een relatief simpele zender/ontvanger tegen de €200 moet kosten.

jorisvh

Post veel
Bosch heeft een systeem dat je kan gebruiken op een bestaande stofzuiger, mits deze een stekkerdoos heeft die auto on heeft.
Iemand ervaring met de Bosch?
komt er op neer dat je een dummy verbruiker in de stofzuiger steekt die je via Bluetooth aan/uitschakelt, vermoed ik.
het werkt dus met elke stofzuiger zolang die auto aan/uit heeft én de stroom die dan ding trekt boven de drempelwaarde ligt.
hoeveel dat is en welke modellen getest zijn, daar vind ik geen info over.

jorisvh

Post veel
vergelijking gevonden: Bosch, Metabo en Milwaukee. Beetje langdradig maar de verschillende principes worden wel duidelijk.
Hij gebruikt de Bosch met een Makita (VC25xx denk ik) maar een opsomming van niet Bosch stofzuigers waar het mee werkt ook hier niet.

Ik wil een systeem dat automatisch werkt, met bedrade (via de stekker) en accu machines (via trillingsdetectie).
Ik heb altijd een verdeelstekker in mijn stofzuiger zitten en de Bosch zou daar samen met andere machines in kunnen.
Maar de vraag is dus, werkt die met een Makita VC4210x.

• Leuk
Waarderingen: Jeroen81

Jeroen81

Actieve deelnemer
7 jul 2024
40
10
Overijssel
Inmiddels, na tip, een Metabo auto start op een veilingsite gewonnen. Nu zoek ik dus nog een goede stofzuiger wel met extra stopcontact. Had de HiKOKI RP200YLWAZ in gedachten. Of zijn er leukere modellen voor rond de €200?

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.