Ik ben van plan om een eiken houten tafel te maken uit 10 oude vloerdelen die 20 jaar in ons huis hebben gelegen. Dus als het goed is zijn ze goed gedroogd. Ik heb de groeven aan de onderkant er af gehaald met de vandiktebank. Het idee is om 2 planken op elkaar te lijmen en dan de 5 delen die overblijven met dominos en houtlijm aan elkaar te klemmen. Het blad wordt ongeveer 35mm dik en de afmeting van het blad is 90 x 190 cm. Waarschijnlijk komen er aan beide uiteinden stalen U profiel poten aan (rekening houdende met de werking van het hout).
Ik heb daar nog 2 vragen over:
1. Wat zou de voorkeur zijn qua hout werking om de vloerdelen op elkaar te lijmen? Zie bijgevoegde schets.
2. Is een blad van 35mm dik genoeg om doorzakken te voorkomen? Zo niet, wat zou de best manier zijn om versteviging aan te brengen? Ik heb nog vloerdelen over.
Ik heb daar nog 2 vragen over:
1. Wat zou de voorkeur zijn qua hout werking om de vloerdelen op elkaar te lijmen? Zie bijgevoegde schets.
2. Is een blad van 35mm dik genoeg om doorzakken te voorkomen? Zo niet, wat zou de best manier zijn om versteviging aan te brengen? Ik heb nog vloerdelen over.