Eiken kolommen op betonpoer - RVS of verzinkt draadeind

Padde

Actieve deelnemer
26 mrt 2020
40
29
Goedenavond,

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van eiken kolommen op betonpoeren met draadeind?
Aangezien je in eiken altijd met RVS moet werken, vraag ik me af of het draadeind in de betonpoer ook van RVS moet zijn, of dat dit geen kwaad kan.
Wil voorkomen dat de kolom straks zwart uitslaat, of het draadeind wegrot.
Uiteraard de zelfde vraag voor de plaat waar de kolom op komt te staan.

Patrick
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.760
733
Enschede, Twente
Als je het met epoxy bevestigt maakt het zeker niet uit. Voor de plaat kun je een stukje dakleer oid ertussen doen om contact tussen staal en eiken uit te sluiten. Vastplakken, dus of met gegalvaniseerde nieten werken.
 

Padde

Actieve deelnemer
26 mrt 2020
40
29
Als je het met epoxy bevestigt maakt het zeker niet uit. Voor de plaat kun je een stukje dakleer oid ertussen doen om contact tussen staal en eiken uit te sluiten. Vastplakken, dus of met gegalvaniseerde nieten werken.
Hoe zie ik dat voor me; Epoxy over het draadeind smeren en dan de paal erop? Heb er niet echt een beeld bij. Heb ondertussen wel RVS platen kunnen krijgen, dus dat probleem is opgelost.
 

HarmonyInHout

Actieve deelnemer
22 jan 2017
191
217
Ik heb ook eiken palen op beton poeren met draadeinden gezet. Heb RVS draadeinden en moeren en ringen gebruikt en gaat helemaal prima. Staat al meer dan 10 jaar en er rust een overkapping op met dakpannen met groot gewicht
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.