Ja, klopt, in het echt schittert het gouden bandje veel meer dan op foto. Zeker als de zon erop zit.Mooi uitgebreid verslag en een fraai kistje. De gouden band komt op de foto's niet erg uit, dat zal "live" beter zijn.
Ja, klopt, in het echt schittert het gouden bandje veel meer dan op foto. Zeker als de zon erop zit.Mooi uitgebreid verslag en een fraai kistje. De gouden band komt op de foto's niet erg uit, dat zal "live" beter zijn.
Mijn complimenten, ik doe het je niet na.En nog het filmpje van het mechanisme:
Ik ook niet, maar dit is wel iets wat ik zeker eens wil proberen. Misschien zonder die epoxy.Mijn complimenten, ik doe het je niet na.
Bedankt! Qua kleur is er op foto inderdaad niet zoveel verschil. Eik heeft al wat gouden kleur op zichzelf. Maar de glans en glitters doen de inleg in het echt wel beter opvallen.Strak resultaat. Jammer dat de inleg een beetje wegvalt. Tenminste op de foto's lijkt het zo.
Bedankt voor het compliment! Mijn grootvader was ook timmerman. Helaas is hij overleden voor ik echt interesse begon te krijgen in houtbewerking, dus ben niet bij hem in de leer kunnen gaan. Hij gebruikte wel al machines, en werkte dan af met de hand. Alles was ook altijd perfect. Ik heb veel respect voor schrijnwerkers van vroeger die alles met de hand moesten doen. Zij konden perfecte houtverbindingen maken in luttele minuten, waar wij er een namiddag over doen. Ze konden zich die luxe van tijd niet permitteren, of er kwam geen brood op tafel.Netjes hoor. Als zoiets zie ben ik altijd jaloers en denk ik terug aan mijn 20 jaar terug overleden opa.
Hij was timmerman van beroep en elektrische machines bestonden in zijn tijd amper. Hij heeft eens een decoupeerzaag voor zijn verjaardag/vaderdag (geen idee meer) gekregen maar nooit gebruikt. Alles met het handje en uiteraard super strak en recht![]()
Bedankt voor het compliment! Mijn grootvader was ook timmerman. Helaas is hij overleden voor ik echt interesse begon te krijgen in houtbewerking, dus ben niet bij hem in de leer kunnen gaan. Hij gebruikte wel al machines, en werkte dan af met de hand. Alles was ook altijd perfect. Ik heb veel respect voor schrijnwerkers van vroeger die alles met de hand moesten doen. Zij konden perfecte houtverbindingen maken in luttele minuten, waar wij er een namiddag over doen. Ze konden zich die luxe van tijd niet permitteren, of er kwam geen brood op tafel.
Graag gedaan, KlaasPotverdorie, een prachtverslag. De beschrijving en de plaatjes tonen de schoonheid van het echte handwerk. En het resultaat is ook al een succes. En.... wat kan kwartiers eiken mooi zijn.
Dank je wel BossyRangs.
Klaas