Eiken geborstelde vloer opknappen

gerwin

Actieve deelnemer
2 okt 2016
43
3
Ik heb een geborstelde eiken vloer welke een opknapbeurt nodig heeft .
Omdat hij door de jaren heen erg vergeeld is wil ik hem dus schuren en borstelen ,
Mijn vragen zijn nu ; hoe pak ik dit aan en welke machine pas ik toe om hem netjes te borstelen (ook langs de kanten )en waar zou je de toe te passen machines /gereedschappen kunnen huren of kopen ?
Andere vraag is :welke olie kan ik toe passen om de vloer er zo natuurlijk mogelijk uit laten zien zonder of minimale vergeling ?
Alvast bedant voor jullie reacties

Vriendelijke groet
Gerwin
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
waar zou je de toe te passen machines /gereedschappen kunnen huren of kopen ?
inderdaad: waar ?
ik veronderstel dat de afstand die je voor een machine wil bollen, een grens heeft
het is altijd handig om in jouw profiel je regio/woonplaats te zetten
daardoor kunnen andere collega's inschatten of het nuttig/de moeite waard is om jou bij vragen waar de afstand een rol speelt, met raad en eventueel daad bij te staan

heb je nu reeds machines ?
wil je er in investeren ?
 

gerwin

Actieve deelnemer
2 okt 2016
43
3
inderdaad: waar ?
ik veronderstel dat de afstand die je voor een machine wil bollen, een grens heeft
het is altijd handig om in jouw profiel je regio/woonplaats te zetten
daardoor kunnen andere collega's inschatten of het nuttig/de moeite waard is om jou bij vragen waar de afstand een rol speelt, met raad en eventueel daad bij te staan

heb je nu reeds machines ?
wil je er in investeren ?
Ik woon in Nijkerk (gld)
Ben in bezit van divers schuurmachines .
Ben wel bereid tot Inversteren als dit niet enorm in de papieren gaat lopen
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik woon in Nijkerk (gld)
het is naar de toekomst handig om dat in je profiel te plaatsen
1627632606668.png

hoeveel m² je wil doen + hoe (on)regelmatig je vloer is, weet ik niet
zelf heb ik onze nieuwe eiken vloer met een woodboy glad geschuurd + nadien in de olie gezet
er zijn ook types zonder ronde schijf, maar met een band, waarmee je dichter tegen de randen kan schuren
heb ze niet geprobeerd, maar heb er mijn twijfels over, want ik verwacht schuurlijnen die je nog moeilijk weg krijgt, wanneer je de machine iets schuin gebruikt
heb je moeilijke hoeken, dan kan dat met een excenterschuurmachientje
heb je vanaf 100 €
wil je dat nog kopen, neem er dan zeker eentje met aansluiting voor een stofzuiger
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Ik heb een geborstelde eiken vloer welke een opknapbeurt nodig heeft .
Omdat hij door de jaren heen erg vergeeld is wil ik hem dus schuren en borstelen ,
Mijn vragen zijn nu ; hoe pak ik dit aan en welke machine pas ik toe om hem netjes te borstelen (ook langs de kanten )en waar zou je de toe te passen machines /gereedschappen kunnen huren of kopen ?
Andere vraag is :welke olie kan ik toe passen om de vloer er zo natuurlijk mogelijk uit laten zien zonder of minimale vergeling ?
Alvast bedant voor jullie reacties

Vriendelijke groet
Gerwin
Nu weet ik niet hoeveel m2 je moet opknappen, maar ik zou het uitbesteden. Als iets fout gaat, dan blijf je het zien. Ik heb met bewondering gekeken naar de snelheid en handigheid van de parketteur. 65m2 schuren in iets minder dan een dag, inclusief alle randen met de ROTEX langsgaan en de groeven schoonmaken. Ik zou het niet kunnen en niet aandurven omdat je geen mogelijkheid hebt om het te leren door fouten te maken:)
Gereedschap kun je allemaal huren tegenwoordig. Zorg ook dat de vloer helemaal leeg is en dat je alles goed dichtmaakt. De stof trekt overal in, ook met een goede stofzuiger.
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV en jelmer

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.