Voor een housewarming zochten we een origineel cadeautje. Er was een idee om een borrelplank te geven met alle namen erin gebrand (had 1 van de moeders ook georganiseerd als cadeau voor de juffen aan het einde van het jaar.
Hierop aangegeven dat ik het leuker zou vinden als we een zelfgemaakt plankje doen. Zo gezegd, zo gedaan
Ik had nog een restje purperhart liggen en een maatje nog wat eiken.

Het begin, let niet op de veiligheidsschoenen

Ongeveer even dik gezaagd, het eiken door midden en het purperhart proberen net zo dik te zagen

Na wat over en weer geklets met de anderen een verdeling besloten voor het plankje.

Na het verlijmen de vorm uitgezaagd met de decoupeerzaag en daarna met de bovenfrees mooi afgewerkt en daarna naar de lasergraveerder gebracht.

NEt terug van de graveerder en klaar voor de olie.

En het eindresultaat bij de nieuwe eigenaar
Ben er best tevreden over. Gaat nog best tijd in zitten, vooral het netjes zagen en vervolgens vlakken met de bovenvrees en het wachten tot de olie gedroogd is zodat de 2e en 3e laag erop konden.
De ontvanger van het cadeau vroeg zich af hoe het gemaakt was en dacht dat het paars geschilderd was
Toch een leuk compliment.
Ik heb vrij weinig tijd om dingen te maken, maar deze toch in een paar dagen af gekregen (had een week om het te maken en de olie moest 36 uur drogen en was afhankelij van de graveerder, die heel erg relaxed en snel was trouwens).
Hierop aangegeven dat ik het leuker zou vinden als we een zelfgemaakt plankje doen. Zo gezegd, zo gedaan

Het begin, let niet op de veiligheidsschoenen

Ongeveer even dik gezaagd, het eiken door midden en het purperhart proberen net zo dik te zagen

Na wat over en weer geklets met de anderen een verdeling besloten voor het plankje.

Na het verlijmen de vorm uitgezaagd met de decoupeerzaag en daarna met de bovenfrees mooi afgewerkt en daarna naar de lasergraveerder gebracht.

NEt terug van de graveerder en klaar voor de olie.

En het eindresultaat bij de nieuwe eigenaar
De ontvanger van het cadeau vroeg zich af hoe het gemaakt was en dacht dat het paars geschilderd was
Ik heb vrij weinig tijd om dingen te maken, maar deze toch in een paar dagen af gekregen (had een week om het te maken en de olie moest 36 uur drogen en was afhankelij van de graveerder, die heel erg relaxed en snel was trouwens).