Eigenwijs is ook wijs

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
224
119
‘s-Hertogenbosch
Ik heb voor een paar weken terug een paar stukken keukenblad weten te bemachtigen. Al een grote schaal (60 centimeter) gedraaid en nog reststukken te over. Van zo’n grote schaal vallen de hoeken eraf dus daar zit dan m.i. nog wel iets bruikbaars bij. Dat het ene stukje toevallig bij een Duits verstek zat, leek mij wel leuk te tekenen.
Ervan uitgaande dat alles gelijmd wordt in een keuken, zodat eea waterdicht wordt, met goeie moed begonnen.
Op de wormachtige de buitenkant in vorm gebracht op de manier van Richard Raffan, zo van niet lullen maar poetsen. Ook op zijn manier afgewerkt, oily sock and bees-wat. Resultaat: ziet er goed uit ( ook net als op televisie).
De ingedraaide opname voor m’n vierklauw ook afgewerkt. Top….
Verder met de binnenkant.
Het uitdraaien met de schalenguts ging super, als boter.
Totdat ik het center in eens in een gat val…. blijkt daar een lamello deuvel te zitten 🤔. Zover zo goed, maar verder….
Voordat ik de lamello voor 50% open heb, wordt de diameter ineens groter en begint alles te zwabberen.
Bank uit en het resultaat ziet er zo uit IMG_5856.jpegIMG_5857.jpegIMG_5859.jpeg
Blijkt dat ze dus een ongelijmd Duits verstek hebben gebruikt 😡
Wat doe je dan?🤔
Eigenwijs…. Gewoon in mekaar lijmen…🤩en door🫣.
Lang verhaal kort. Verder afgedraaid met de nodige reparaties vanwege de lijmresten is het uiteindelijk toch nog gelukt.
Het schaaltje is niet kleiner geworden maar wel lekker dun…. Ongeveer zo’n 4 mm

IMG_5862.jpegIMG_5861.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG_5858.jpeg
    IMG_5858.jpeg
    105,9 KB · Weergaven: 4

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.