woodie zei:
André, is het mogelijk om een fotootje van die geleiding te posten waarop dit probleem duidelijk te zien is ? Ik denk even hardop, maar zou dat niet kunnen verbeterd worden door bv. carter geleiders of iets dergelijks ?
Hoi Woodie,
hier zijn enkele foto's van het probleemgeval, zoals je ziet is er weinig plaats om te werken.
Onder het blad word het zaaglint zijdelings in toom gehouden door glijblokjes. Maar deze blokjes worden vastgeklemd met een inbusboutje, en laat nou dat boutje aan de achterzijde zitten van het support

Het rechtse blokje kan je met wat gefriemel stellen, maar het linker exemplaar, noppes, je krijgt wel de inbussleutel op zijn plaats maar los- of vastdraaien lukt niet, te weinig hoogte.
Idem voor de zwarte knop, hiermee word het achterste steunwiel geregeld, te weinig plaats om er grip op te krijgen. Terwijl je juist dit wiel veel moet verstellen, bij elke zaag die je plaatst moeten de achterste wielen versteld worden omdat elk zaaglint anders loopt.
Het is gewoon een klote systeem, er is ook te weinig plaats om een andere zaaggeleiding te plaatsen, anders lag dit spul al lang in de vuilbak.
De bovengeleiding is een stuk beter, gelukkig maar, hier is alles beter bereikbaar.
Het zijn dergelijke ondingen waar ik mij aan kan doodergeren, een hele afdeling ingenieurs, en dan leveren ze zo een misbaksel af :x
Het alu. tafelblad is ook knudde, zoals je ziet op de foto's heeft dat een gegroefd oppervlak, en dat is ook niet fijn werken. Leve de gietijzeren tafel. Heb er nog altijd spijt van dat ik niet gewacht heb op de Felder machine toen ik deze kocht, maar ik had toen snel een lintzaag nodig, en deze kon ik ineens meenemen terwijl de Felder een levertijd had van enkele weken.
Mocht ik punten geven aan de machine zou ik zeggen 6/10.
Mvg,
André
Attached files