Eerste houtsnijproject: Vegvisir

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
903
760
Nootdorp
ziet er strak uit. Ben wel benieuwd waarde symbolen naar verwijzen. Enneh, welkom op het foruj.
 
Welkom Dominaria,

Prachtig, vooral na de kleuring van het hout spreken de symbolen nog meer dan voorheen. Het geeft het object iets mystieks ook omdat de betekenis mij en waarschijnlijk velen onbekend is.

Ga jij meer van dit soort werkstukken maken ?
Kun je ons ook vertellen welk hout soort het is, hoe je het hebt gekleurd ( zowel de lijnen / tekens als het hout ).

Groet Edwin
 

Dominaria

Nieuw lid
15 nov 2021
3
6
Rotterdam
Welkom Dominaria,

Prachtig, vooral na de kleuring van het hout spreken de symbolen nog meer dan voorheen. Het geeft het object iets mystieks ook omdat de betekenis mij en waarschijnlijk velen onbekend is.

Ga jij meer van dit soort werkstukken maken ?
Kun je ons ook vertellen welk hout soort het is, hoe je het hebt gekleurd ( zowel de lijnen / tekens als het hout ).

Groet Edwin
Hoi Edwin,

Dank voor het verwelkomen. Ben zeker van plan meer van dergelijke werkstukken te maken. Heb de Vegvisir gekozen om de gutsen te testen daar het veel rechte lijnen heeft (al kun je zien dat ik nog goed moet oefenen op aansluitende lijnen en bochten).

Het is gemaakt van Lindehout, het lijnwerk is geverfd met acryl verf en heb hem afgemaakt met twee lagen transparante 'warm eiken' lak.

Zodra ik een volgend project heb zal ik hem hier delen
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Ziet er strak uit. Klopt het dat de onderkant van de geul vlak is? Mogelijk kun je het nog strakker krijgen als je er een V-bodem van maakt. Zelf heb ik daar niet veel ervaring mee, maar het valt mij altijd op dat dergelijke houtsnijwerken altijd V-vormig worden uitgesneden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.