Eerste ervaringen met Shaper Trace - een nieuw jasje voor de schuifmaat.

Jeroen B

Actieve deelnemer
14 mei 2018
79
40
Brabantse Kempen
De afgelopen weken ben ik druk bezig geweest met een nieuwe bewaardoos (is dat goed Nederlands?) voor de (Shaper) schuifmaat. Aangezien ik geen geschikte scan (.svg) van de schuifmaat kon vinden, heb ik een scan gemaakt met de Shaper Trace. Dit werkte best aardig en met de verbeteringsopties in de app kon ik al een redelijk goed resultaat bereiken. Echter, niet alle lijnen in de scan waren met elkaar verbonden en daarom kon ik de uitsparing voor de schuifmaat niet als 'pocket' benaderen. Studio bleef dit als lijn ipv pocket zien. Daarnaast was het Trace frame te klein om de gehele schuifmaat te scannen, hij paste simpelweg niet. Daarom heb ik de scan in Fusion geladen en de losse lijnen met elkaar verbonden (het heeft mij veel tijd gekost voordat ik daar achter was ;-)) en het ontbrekende deel van de schuifmaat in Fusion toegevoegd.

Hierna kon het echte werk beginnen, het resultaat is te vinden op Shaper Hub: New housing for Shaper Caliper. Created by Jeroen11 — I felt my Shaper Caliper needed a more fancy housing as the plastic box it is delivered in (no offense guys and ladies from Shaper ;-)).

Van mijn ervaringen/leerpunten van de Trace naar Origin omzetting heb ik aantekeningen gemaakt, mocht iemand daar mee geholpen zijn, dan laat het maar weten.

In ieder geval weer veel geleerd en op naar het volgende project!

Bijlagen

• image3.jpeg
    image3.jpeg
    167,6 KB · Weergaven: 32
  • image1.jpeg
    image1.jpeg
    148,4 KB · Weergaven: 30

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
542
64
munstergeleen (Lb)
Die stond ook nog op mijn to do lijstje. Nu hoef ik hem niet meer zelf te tracen 😁.
Als je iets wil scannen wat bv in de breedte wel in het trace frame past maar niet in de lengte, kan je het volgende ook doen. Gewoon de omtrek natekenen en in het midden een streep erdoorheen trekken. Dan het onderste deel met de streep nog zichtbaar afdekken met papier en een trace maken. Vervolgens hetzelfde met de andere helft. Nu kun je beide tekeningen samenvoegen in Studio of een ander vector programma met de streep als referentie.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.