Hallo Allen,
Ben nu bezig met m'n eerste project met laatjes, een TV meubel met 3 lades.
Heb nu maximaal 37.5cm beschikbaar voor de ladegeleiders.
Waarvan de eerste 2,5cm een stalen koker is.
Zat nu te denken om laden te maken van een populieren triplex, en daarvoor later eiken fronten te schroeven van zo'n 18mm dik.
Wil het binnenwerk waar ik de geleiders aan schroef ook van populieren triplex gaan maken.
Dus ik denk dat ik het beste voor 35 cm geleiders kan gaan, en deze achter de koker te plaatsen op het binnenwerk.
Zijn deze geleiders daarvoor geschikt?
https://www.metaalreus.nl/home/44069-02-ladegeleider-softclose-350-mm.html
Bij deze ben ik redelijk goedkoop klaar, en ben ik geen boormallen etc nodig. Heb liever meer diepte en lever wel wat in qua breedte.
Lades zouden dan buitenwerks 48-2,5=45,5 breed, en 35cm diep worden. Hoogte in frame is 15cm.
Hieronder een 3D plaatje uit de computer, en hoe ver ik inmiddels ben.
Uitwendige maten 160 breed, 50 hoog, 40 diep.
Andere ideeën/gedachten zijn ook welkom, volledig onderbouw geleiders zou ook nog kunnen als deze er zijn?

Ben nu bezig met m'n eerste project met laatjes, een TV meubel met 3 lades.
Heb nu maximaal 37.5cm beschikbaar voor de ladegeleiders.
Waarvan de eerste 2,5cm een stalen koker is.
Zat nu te denken om laden te maken van een populieren triplex, en daarvoor later eiken fronten te schroeven van zo'n 18mm dik.
Wil het binnenwerk waar ik de geleiders aan schroef ook van populieren triplex gaan maken.
Dus ik denk dat ik het beste voor 35 cm geleiders kan gaan, en deze achter de koker te plaatsen op het binnenwerk.
Zijn deze geleiders daarvoor geschikt?
https://www.metaalreus.nl/home/44069-02-ladegeleider-softclose-350-mm.html
Bij deze ben ik redelijk goedkoop klaar, en ben ik geen boormallen etc nodig. Heb liever meer diepte en lever wel wat in qua breedte.
Lades zouden dan buitenwerks 48-2,5=45,5 breed, en 35cm diep worden. Hoogte in frame is 15cm.
Hieronder een 3D plaatje uit de computer, en hoe ver ik inmiddels ben.
Uitwendige maten 160 breed, 50 hoog, 40 diep.
Andere ideeën/gedachten zijn ook welkom, volledig onderbouw geleiders zou ook nog kunnen als deze er zijn?