Een schaaf van Sauer & Steiner bij Ducotools.

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.865
2.832
Terkaple
www.woodworking.nl
Dit is niet een koopje vanwege de grote korting of zo, maar meer omdat ze maar zeer zelden aangeboden worden en er niet veel van gemaakt zijn.

Dit is een link naar de blog van Sauer & Steiner, en als je de foto's ziet op de website is het echt wel super vakmanschap. En de prijs, tja, mooie en zeldzame dingen kosten geld, een meubelmaker betaalde ruim 100 jaar geleden ook een aantal maandsalarissen voor een Norris schaaf.

jaap

20260307_101641-1536x1536.jpg.jpeg

20260307_101658-1024x1024.jpg.jpeg

20260307_101650-1024x1024.jpg.jpeg

• Leuk
Waarderingen: Schaafnerd

0nn0

Actieve deelnemer
23 mei 2023
171
56
Hier soms daar
Mooie Schaaf, zag deze al eens voorbij komen totaal geen idee van de waarde.
Kijkend naar de gebruikte hout soorten is een export/import vergunning nodig?

LFlab

Post veel
7 mei 2018
1.084
373
Rosmalen
Wanneer werden deze schaven gemaakt? Afhankelijk van de houtsoort is bij invoer een verklaring nodig, maar als ie al in NL is dan kan ie idd zo verkocht worden. Als je hem zelf wil verkopen en hem op ebay of zo zet wordt het wel een hoofdpijndossier denk ik.
Supermooie schaaf wel.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
13.267
3.953
Gaanderen
Staat bij duco tools niet op voorraad. Zal dus al verkocht zijn. Ik krijg elke dag zo rond 24.00 uur de mail van duco tools en als je b.v. een mooie disston zaag wil moet je niet tot de volgende dag wachten anders is ie al vaak weg,

• Leuk
Waarderingen: John1969

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.406
891
‘s-Hertogenbosch
Verkooptactiek misschien 🤔vraag en aanbod, lijkt me zo een beetje als ik naar de prijs kijk…. €1795,— voor een stuk handgereedschap lijkt mij wel een beetje over het paard getild. Wie durft dit te gebruiken, leuke foto’s voor degene die de uitdaging aan gaan om het zelf te maken…
Goed gereedschap heeft z’n prijs en kwaliteit lijkt me, misschien dat als je in het fijngevoelig werk zit echt wel verschil kunt merken maar ik denk dat de violenbouwers van de stradivarius ook met minder moesten doen.
Sauer en steiner maken unicaten en mogen hier natuurlijk ook wel een prijs voor vragen, maar het zijn hoofdzakelijk pronkstukken die je niet van gebruikssporen wil voorzien….

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.865
2.832
Terkaple
www.woodworking.nl
Wat meer info over Sauer en Steiner

Als je kijkt naar wat zo'n schaaf kost, reken dan ook eens uit wat er aan materiaal in zit en het aantal uren. Niet alleen het maken, maar het ontwerpen, de prototypes, overleg met klant etc. Dan moet je voor de marketing naar beurzen, reizen, overnachtingen, stand huren, stand materiaal etc. Het is geen vetpot.

In 2009 heb ik hem een keer ontmoet op show in Engeland.

jaap

• Leuk
Waarderingen: John1969

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.