Ook ik wil me aanmelden voor de wedstrijd.
Hoewel ik werken onder een tijdsdruk bijzonder vervelend vindt probeer ik dit voor half januari af te hebben.
Op onze laatste Opendag Hout (2019) heb ik een werkstuk verkocht wat eigenlijk van mijn wederhelft was.
Een bezoekster uit Friesland heeft de gehele dag gevraagd of ze het alstublieft mocht kopen (ondanks dat het eigenlijk niet te koop was), ze wonen in een voormalig paardenfokkerij en voelde een sterke verbondenheid.
Het gaat om onderstaand houtsnijwerk,

Ik heb mijn vrouw toen belooft dat ik een nieuwe zou maken..........nu wordt het dus wel eens tijd om die belofte in te lossen.
Normaal laat ik het hout bepalen wat ik ga maken maar nu is het dus anders om
. Doordat wij buiten een kast aan het maken zijn voor tuingereedschap en hout opslag ligt mijn bescheiden werkplaats vol met stukken hout die ik al meerdere jaren heb verzameld. Beter gezegd het is een bende en ik kan eigenlijk nergens meer bij. Voordeel is dat ik nu een overzicht heb van wat ik allemaal aan hout heb liggen en onbruikbare stukken kan door schuiven naar de brandhout opslag.
Dit is een stuk Robinia Pseudoacacia wat ik 3 jaar geleden heb gekregen.

Het is ongeveer 50x50x5 cm en is een deel waar een burl/wrat aangegroeid zat wat goed op de volgende foto zichtbaar is.

Gelijk maar een beetje geschetst wat het ongeveer moet gaan worden.
Het wordt dit keer wel een werkstuk met maar één zichtkant.
Prachtig hout zonder doorlopende nerf, kneiter hard en uit ervaring weet ik dat het alle kanten op kan uitbreken.

Ik probeer zo veel mogelijk vorderingen te plaatsen maar beloof niks
, in het heetst van de strijd wordt de camera wel eens vergeten.
Met groet, Edwin
Hoewel ik werken onder een tijdsdruk bijzonder vervelend vindt probeer ik dit voor half januari af te hebben.
Op onze laatste Opendag Hout (2019) heb ik een werkstuk verkocht wat eigenlijk van mijn wederhelft was.
Een bezoekster uit Friesland heeft de gehele dag gevraagd of ze het alstublieft mocht kopen (ondanks dat het eigenlijk niet te koop was), ze wonen in een voormalig paardenfokkerij en voelde een sterke verbondenheid.
Het gaat om onderstaand houtsnijwerk,

Ik heb mijn vrouw toen belooft dat ik een nieuwe zou maken..........nu wordt het dus wel eens tijd om die belofte in te lossen.
Normaal laat ik het hout bepalen wat ik ga maken maar nu is het dus anders om

Dit is een stuk Robinia Pseudoacacia wat ik 3 jaar geleden heb gekregen.

Het is ongeveer 50x50x5 cm en is een deel waar een burl/wrat aangegroeid zat wat goed op de volgende foto zichtbaar is.

Gelijk maar een beetje geschetst wat het ongeveer moet gaan worden.
Het wordt dit keer wel een werkstuk met maar één zichtkant.
Prachtig hout zonder doorlopende nerf, kneiter hard en uit ervaring weet ik dat het alle kanten op kan uitbreken.

Ik probeer zo veel mogelijk vorderingen te plaatsen maar beloof niks
Met groet, Edwin