Een heads-up over Axminster

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.360
733
Noord-Veluwe / Skåne
Iets wat ik een paar dagen geleden al las op de Engelse houtbewerkingsfora, maar hier nog niet heb gezien. Ik weet ook niet in hoeverre deze informatie belangrijk, of zelfs maar relevant, is voor mijn mede-forumleden alhier, maar Axminster heeft uitstel van betaling aangevraagd. Een deel van het originele team wil verder gaan onder de bedrijfsnaam NuCo. Het idee schijnt te zijn dat de verkoopactiviteiten en de productie-activiteiten uit elkaar getrokken gaan worden, maar heel veel meer dan dat is er nog niet bekend. Ook niet of een eventuele bewindvoerder daar nog verandering in aan gaat brengen.

Wellicht iets om in het achterhoofd te houden als je net iets bij Axminster besteld hebt, of van plan was dat te gaan doen...

[Edit] Ik heb het maar in deze rubriek gezet, omdat het enigszins in de buurt komt van een review. Ik wist niet zo snel waar het anders te plaatsen. Mocht er een meer toepasselijke plek zijn, dan hoor ik het graag.

michielr

Actieve deelnemer
8 dec 2021
191
138
Zuid Holland
Laatst bewerkt:

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.360
733
Noord-Veluwe / Skåne
Misschien was mijn woordkeuze niet handig. Het is niet echt een uitstel van betaling. Om precies te zijn hebben ze zelf gevraagd om in "Administration" geplaatst te worden (dat is niet helemaal hetzelfde). Inderdaad met als doel om de organisatie te kunnen herstructureren.

Hier wat links voor diegenen die erin geïnteresseerd zijn. De eerste is waar mijn woordkeuze vandaan kwam:

De tweede is een reactie van iemand van Axminster zelf:

Op deze manier heb je de informatie "from the horse's mouth" in plaats van een derde.

Overigens hoeft dit niet als een verrassing te komen, want ze hebben de afgelopen periode steeds meer fysieke winkels gesloten. Als ik me niet vergis hebben ze er nu nog maar 1 over. Dit was dus al een teken aan de wand dat er wel iets aan de hand was. Ik wens ze het allerbeste toe en hoop dat hun nieuwe plan succesvol zal zijn.

• Leuk
Waarderingen: ornament en mark20v

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.