Een echt Hout(en)boek

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.859
1.061
Leeuwarden
Een vakgenote van mij heeft een boek geschreven over de ervaringsverhalen met cliënten uit haar coachingspraktijk. Voor de feestelijke presentatie van het boek heb ik een presentje voor haar gemaakt in de vorm van een houten (opberg)boek.

Ik heb voor een mooie band van Riegel Esdoorn gekozen, het binnenwerk is van Amerikaans Esdoorn en de schutbladen zijn van Lindehout. Het geheel afgewerkt met een matte lak (uit een spuitbus). Bijgaand wat foto's van het werk en resultaat.

Fons

IMG_1144.jpeg


De verschillende onderdelen voorbewerkt
IMG_1129.jpeg


Het binnenwerk en opbergdoos
IMG_1131.jpeg


IMG_1135.jpeg


IMG_1139.jpeg


IMG_1148.jpeg





IMG_1152.jpeg


IMG_1153.jpeg

IMG_1149.jpeg
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.760
417
Heel tof. Staat ook op een stoffig verlanglijstje van mezelf, ik had het idee om de 'pagina's' uit berken MPX te maken.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.859
1.061
Leeuwarden
Heel tof. Staat ook op een stoffig verlanglijstje van mezelf, ik had het idee om de 'pagina's' uit berken MPX te maken.
Dat vind ik ook een goed idee, ik heb nog even een poging gewaagd om de pagina’s te suggereren door deze op de doos met een borstel op de flex te imiteren. Gebrek aan de juiste borstel en tijd was de belemmering.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.647
1.160
Fryslân
Mooi gemaakt Fons. Ik vind vooral het esdoorn goed passen als rug. Het heeft een bijzondere tekening die lekker opvalt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

hdv

Post veel
24 nov 2019
958
511
Noord-Veluwe
Bedankt voor de inspiratie! Ik heb nog ijsberken liggen dat zich hier ook wel goed voor zou lenen.

Mooi resultaat waar je vakgenote vast erg blij mee is of gaat zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.