Een alternatief voor de MFT tafel om haaks te zagen en frezen

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.446
2.097
Terkaple
www.woodworking.nl
Roland Heilmann heeft al meerdere slimme dingen laten zien met zelf gebouwde werkbanken en hulpstukken voor het zagen en frezen met lineaal. Deze is weer top, echt een hele mooie simpele manier om repeterend panelen te zagen. Als je zelf een kast wil maken met vakken etc. en geen formaatzaag tot je beschikking hebt, of ruimte besparend moet werken is dit echt top!
Ik kijk uit naar deel 2 van dit project.

jaap

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Hunto

Post veel
21 jan 2014
854
51
Drenthe
Ik begrijp niet zo goed waarom die deuvels door de geleiderails moeten. Als je de rails tegen de deuvels legt, is het toch ook goed.

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
480
291
‘s-Hertogenbosch
Mft platen werken super 👍🏼, ben ik volledig van overtuigd, echter zit je in de iets ruwere bouw waar stucadoors, metselaars en tegelzetters rondlopen hou je van je exquisite gereedschap niet erg veel over 😢. Als je af en toe ziet hoe m’n gereedschap eruit ziet…. Om te janken. Vaak een oorzaak van ergernis en oplopende emoties 😡🤯. Dus om hier nog meer euro’s op de werkvloer aan te sjouwen en te laten vern******en door anderen pas ik voor.
Mijn oplossing is gewoon een paar schragen met ribben en een plaat underlayment met een paar latten als aanslag en van daaruit een haakse hoek met een aanslagklos om de lineaal tegen te leggen…. Werkt voor mij afdoende en geeft minder stress….

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.