EB 1000 draaibank.

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
592
138
58
Linter
Ik heb de werkende stukken van deze draaibank in mijn bezit.
Nu zou ik graag weten uit welk soort buizen het bed gemaakt is.
Zijn dit massieve staven of toch holle buizen.
Een fijne zondag nog.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leo Van Der Loo

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Als je dat niet met kloppen kunt achterhalen, dan kun je toch even een schroefje losdraaien? Als ik de plaatjes op internet mag geloven zit de vaste kop met een aantal schroeven aan die buizen vast. Draai er een los en kijk hoe diep het gat is.

Maar gezien de bouw van mijn draaibank gok ik op hol.
 

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
592
138
58
Linter
Als je dat niet met kloppen kunt achterhalen, dan kun je toch even een schroefje losdraaien? Als ik de plaatjes op internet mag geloven zit de vaste kop met een aantal schroeven aan die buizen vast. Draai er een los en kijk hoe diep het gat is.

Maar gezien de bouw van mijn draaibank gok ik op hol.
Misschien heb ik mij niet juist uitgedrukt. Het bed, de buizen, zijn er niet bij. Wil de draaibank dus terug zelf gaan monteren. Maar bedankt voor de aanvulling.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik heb de werkende stukken van deze draaibank in mijn bezit.
Nu zou ik graag weten uit welk soort buizen het bed gemaakt is.
Zijn dit massieve staven of toch holle buizen.
Een fijne zondag nog.
Als Ik naar EB 1000 zoek krijg Ik allerlei draaibank en machines, maar geen met pijpen !
Foto zou helpen, als het een Record bank is, zijn het volle staven, maar niet allemaal dezelfde dikte/doorsnee.
 
Laatst bewerkt:

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
497
118
Omg. Eindhoven
Ik denk dat de buizen zoals bij de de CL1 of Coronet No0 bedoeld worden:

250530.jpg

250531.jpg

250532.jpg


Record-Power-Coronet-Model-No-0-Woodturning-Lathe.jpg


Hopelijk kan iemand je vertellen of dit massief is, of hol van binnen
 

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Buizen zijn hol. Ik heb hem staan, dus als je nog maten ed wil weten…. Geef maar een gil, je bent ook welkom maar is niet in de buurt.
 

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
592
138
58
Linter
Bedankt voor je reactie. Indien het holle buizen zijn heb ik al wat ik moet hebben. De lengte is van minder belang. Wil er een draaibank voor schalen van maken
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Die EB1000 heeft toch een M20 schroefdraad aan de as, geloof ik? Dat lijkt me voor sommige, kleine schaaltjes nog wel te doen, maar ik zou uitkijken om er veel in te investeren - zaken zoals een vierklauw zou ik hier niet aan gaan hangen.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
De buizen van de Record CL zijn 1 inch. Gisteren nog de oude draaibank van mijn vader in mijn handen gehad. Mijn vader had ze ooit veranderd door naadloze dikwandige buis. Gezien de rest van de bouwkwaliteit van deze draaibank lijkt massief wat veel van het goede.
 
Holle buizen kan je ook vullen met specie. Hoe zwaarder hoe beter.
De buizen van de Record CL zijn 1 inch. Gisteren nog de oude draaibank van mijn vader in mijn handen gehad. Mijn vader had ze ooit veranderd door naadloze dikwandige buis. Gezien de rest van de bouwkwaliteit van deze draaibank lijkt massief wat veel van het goede.
Ik heb de CL3 gehad en die waren massief.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.