Dubbele schuurdeuren, verschillenden kanten openend

Mark V.

Nieuw lid
28 apr 2018
10
0
Voor onze ‘doorloopschuur’ naar achtergelegen steegje ben ik op zoek naar een dubbele deur (min. 1.60m breed), waarbij beide deuren naar verschillende kanten open gaan vanwege de ruimte, maar nog steeds wel heel goed (SKG2/3) af te sluiten zijn. Zie hieronder de tekening voor het idee:

2021-05-14 09.31.23 pm.jpg

De deur moet aan de buitenkant bekleed worden met horizontale rabatdelen, om weg te vallen in de rest van de schuur, zoals in bijgaande foto die ik op internet vond:

IMG_0110-1.jpg

Wie heeft er advies en/of tips voor een partij die zoiets zou kunnen aanleveren? Bij voorbaat dank!
 

Bijlagen

  • 2021-05-14 09.31.23 pm.jpg
    2021-05-14 09.31.23 pm.jpg
    39,1 KB · Weergaven: 6
  • IMG_0110-1.jpg
    IMG_0110-1.jpg
    122,6 KB · Weergaven: 6
  • IMG_0110-1.jpg
    IMG_0110-1.jpg
    122,6 KB · Weergaven: 3
  • 2021-05-14 09.31.23 pm.jpg
    2021-05-14 09.31.23 pm.jpg
    39,1 KB · Weergaven: 4

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.095
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Wie heeft er advies en/of tips voor een partij die zoiets zou kunnen aanleveren?
welkom
mag ik met onderstaande standaardraad beginnen ?
het is altijd handig om in jouw profiel je regio/woonplaats te zetten
daardoor kunnen andere collega's inschatten of het nuttig/de moeite waard is om jou bij vragen waar de afstand een rol speelt, met raad en eventueel daad bij te staan
 

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
198
46
Grönnen
Interessante vraag, alhoewel, het is me niet helemaal duidelijk :

beide deuren naar verschillende kanten open gaan vanwege de ruimte

De deur moet naar weerskanten open kunnen ?
90 graden of 180 graden ?
Ik denk aan dubbele scharnieren, 2 aan elkaar, zoals bij een bommer scharnier.
Zo kopen, of een strook van de deur afzagen en dat weer met scharnieren aan elkaar maken.
Zoiets moet kunnen, maar hoe precies dat zal een kwestie van experimenteren zijn.
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.955
797
Omgeving Leiden
Je kan aan een driepuntssluiting denken met haken in de ene deur. De haken vallen dan in de sluitkommen gemonteerd in de andere deur.
Of/en je kan klampen maken aan de binnenkant van de deuren en aan de stijlen. In de klampen leg je dan een lange balk zodat de deuren geblokkeerd worden. Zo werden stadspoorten vroeger 'op slot' gedaan.

Daar kan je nog variaties op verzinnen door de lange balk in het midden aan één deur vast te maken, zodat je de balk kan draaien om zo de boel 'op slot' te doen. Zie je ook wel bij oude schuren.

En heb je al gedacht aan één grote schuifdeur? Misschien het makkelijkst om je motor in te rijden.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.