Druivenpit olie/snijplanken.

Rdl

Post veel
7 okt 2021
965
395
hilversum
Even een vraagje.
Ik gebruik nu druivenpit olie voor me snijplanken.
Alleen ik koop nu 500ml flessen bij de supermarkt.
Heeft iemand toevallig een adresje voor grotere hoeveelheden en dan goedkoper?

Op het internet ga ik 20 euro meer betalen dan in de supermarkt voor 5 liter.

Of ik weet de juiste plek niet of de supermarkt is echt het goedkoopst?
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
965
395
hilversum
Ik ben er ook al eens naar aan het kijken geweest. Is een tijd geleden hier (in dit topic) ook een link gedeeld naar een webshop die ook in 5 liter verkoopt, maar omgerekend was die toen iig niet veel goedkoper dan bij de supermarkt.

Na verzendkosten is het echt te verwaarlozen....
Pas na een x aantal word het aantrekkelijk.
Maar vind hem wel heel groen in verhouding met de supermarkt, die is meer geel.
 

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
182
68
Ik maak zelf snijplanken en heb er dus ook verschillende in gebruik. Zoveel olie heb je nu toch ook weer niet nodig als het gaat over je eigen snijplanken? Die kopshouten die zuigen natuurlijk wel het meest. Ik doe op het laatste nog een laagje wax, zodat die nog een tijdje extra waterafstotend blijft.
Walnoten en druivenpit allebei al gebruikt.
Tegenwoordig altijd Uulki olie en dan olie + wax gebruikt. Heel tevreden van. Op internet vind je ook odie's wax en walrus oil en van die consoorten maar dat is echt reteduur.
Minerale olie kan je ook in gigahoeveelheden kopen bvb op amazon.
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
965
395
hilversum
Na het googlen op afbeeldingen kwam ik er nog 1 tegen.


Gok dat ik eerder voor die zou gaan gezien de kleur.
Zelfs na verzending blijft er nog wat over.

Ik maak zelf snijplanken en heb er dus ook verschillende in gebruik. Zoveel olie heb je nu toch ook weer niet nodig als het gaat over je eigen snijplanken? Die kopshouten die zuigen natuurlijk wel het meest. Ik doe op het laatste nog een laagje wax, zodat die nog een tijdje extra waterafstotend blijft.
Walnoten en druivenpit allebei al gebruikt.
Tegenwoordig altijd Uulki olie en dan olie + wax gebruikt. Heel tevreden van. Op internet vind je ook odie's wax en walrus oil en van die consoorten maar dat is echt reteduur.
Minerale olie kan je ook in gigahoeveelheden kopen bvb op amazon.
Heb vanmiddag net spullen besteld om zelf Wax te maken.
Ik vind het leuk om snijplankjes etc te maken,maar ik geef ze weg dus wil zo veel mogelijk plezier hebben voor zo min mogelijk geld.
Waardoor er meer geld overblijft voor dingen voor mezelf :)
 

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
182
68
Ik vind het ook geweldig om daar mee bezig te zijn, heb er ondertussen wel al veel gemaakt, maar het maken zelf is mijn doel, het verkopen is leuk maar bijkomstig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdl

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.