Droogtescheuren deur reparatie

Patrickb84

Nieuw lid
27 mei 2020
4
0
Bij een achterdeur waar de gehele dag vol de zon op staat had ik in erge mate last van droogtescheuren.
Deze scheuren zaten eigenlijk over de gehele deur en aan de onderzijde van de deur was het ook doorgescheurd.
Nu heb ik alle zichtbare scheuren open gefreesd en gevuld met 2k epoxy.
Aan de onderzijde was 1 plank zo slecht dat ik daar een klein stukje deelvervanging heb gedaan.
Nu heb ik tussen de horizontale planken en de verticale planken aan de zijkant wat ruimte zitten wat eerst dichtgemaakt was met kit.
Ik zit nu te twijfelen als ik nu hetzelfde moet doen, Dit niet moet gaan afkitten maar gewoon moet gaan schilderen zodat de vocht eruit kan.
Of het geheel dichtmaken met epoxy (mogelijk eerst nog wat verder open vrezen)
Ik wilde het eerst dichtmaken met acrylaatkit maar zit daar nu toch even over te twijfelen.
Achteraf gezien was de deur er toch wat slechter aan toe dan dat ik dacht.


IMG_20200520_164558.jpg
IMG_20200520_192250.jpgIMG_20200522_214412.jpg
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Het is een verbinding. Ik zou het opnieuw kitten. Epoxy gaat scheuren, denk ik. Maar het blijft lapwerk en uitstel van executie (al kun je dat nog best lang volhouden).
 

ccrider

Actieve deelnemer
24 jan 2011
178
17
Beusichem (Betuwe)
De vorige eigenaar van mijn huis had alles aan de zonkant donker rood geschilderd. Daar was geen houden aan. Nu alles wit is hoef ik nog maar om de twee a drie jaar alles te schilderen.
Mijn ervaring met 2K producten op de zon is weinig hoopvol. Het hout werkt toch altijd anders dan de epoxy oplossingen. Dat levert onherroepelijk scheuren op. Zeker op een haakse verbinding. Ik zou waar nodig kitten en waar het niet hoeft, na droging, goed vullend gronden en aflakken.
Groet,
CC
 

Patrickb84

Nieuw lid
27 mei 2020
4
0
Bedankt voor de reacties. Dan ga ik eerst de kale plekken goed gronden en het daarna afkitten.
Nu maar hopen dat het goed gaat. Misschien had ik achteraf beter een andere deur kunnen kopen.

Over de kleur ga ik nog even nadenken. De woning is eigenlijk geheel in wit en blauw geschilderd.
Wit zou kunnen maar dan moet ik uiteindelijk alles wit gaan maken omdat het anders ook niet staat.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
Als je dit goed wilt krijgen moet je het hele verfsysteem vervangen .

persoonlijk zou ik er een nieuwe in zetten stompe balkondeuren kosten de hele wereld niet
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.