Een klein jaar geleden twee planken gevonden op het strand. Heb het toen nog gemeld (via social media) bij een paar instanties, maar die reageerden niet. Dus ik neem aan dat ik dit gewoon mag houden. Eerder wist iemand al te vertellen dat dit soort hout zonder metalen bevestigingsmiddelen afkomstig is van een vikingschip. Later in de VOC-tijd gebruikte men blijkbaar metaal. De balk heb ik niet meegenomen, alleen de twee planken.
Toen ik het vond was het volledig verzadigd met (zee)water. Het ligt nu 10 maanden in de schuur, het is goed opgedroogd. In het begin wat schimmelvorming, maar na het eraf geborsteld te hebben is dat niet teruggekomen.
Suggesties wat er mee te doen zijn welkom. Het gaat nog wel een tijd duren vanwege andere projecten.

Toen ik het vond was het volledig verzadigd met (zee)water. Het ligt nu 10 maanden in de schuur, het is goed opgedroogd. In het begin wat schimmelvorming, maar na het eraf geborsteld te hebben is dat niet teruggekomen.
Suggesties wat er mee te doen zijn welkom. Het gaat nog wel een tijd duren vanwege andere projecten.