drie keer is scheepsrecht: de laatste voor vandaag. Een theebus

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Drie berichten op een plukje.....dat is omdat ik vandaag de foto's pas kon maken. Ik lijk wel hyperactief zo, maar dat valt in de praktijk echt wel mee hoor.
DSC_0121.jpg
Thee bus uit eiken, 20 cm hoog, 10 cm diameter. Dekseltje uit een reststukje essen, het knopje uit een oud stukje stoelpoot - rozenhout. De buitenkant afgewerkt met friction polish, de binnenkant alleen geschuurd i.v.m. de losse-, droge theeblaadjes die er in worden opgeslagen.
DSC_0122.jpg
DSC_0123.jpg
De scheurtjes wel met CA lijm behandeld, voordat ik hem heb afgedraaid en geschuurd. En dan komen er toch nog schuurspoortjes tevoorschijn na het afwerken....en de pen voor het opspannen is afgedraaid:cry:. Op de foto duidelijk te zien, in werkelijkheid moeilijker.....vooruit dan maar. We doen het er mee.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Mooie bus geworden, maar is ie voor een theebus niet erg groot?
Kan behoorlijk war thee in naar mijn beleving.
Maar ja, als je net zoveel thee drinkt als ik koffie……:cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdP

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Leuke theebus. Echt rozenhout of Palissander?
Tsjonge.....daar vraag je me wat. Het stukje hout komt uit een stoel welke bij een chinees eetkamerstel zat. Die meubels hadden een heel diep donker rood uiterlijk. Indian rosewood komt er wel in de buurt, maar lijkt m een te luxe houtsoort voor dit soort meubels. Rozenhout lijkt lichter. Zou het kunnen dat er bijv. Merbau als basis voor die meubels is gebruikt. De afgewerkte kleur van het knopje is roodbruin ( is op de foto wat lastig te zien. :unsure:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.