Dressoir luchtgommen omgeving Haarlem?

Jason_1

Nieuw lid
26 jan 2025
7
2
Amsterdam
Ik ben op zoek naar iemand die mijn eikenhouten dressoir kan luchtgommen in de omgeving Haarlem. Alle bedrijven lijken in het zuiden en oosten van het land te zitten. Heeft iemand een tip hiervoor?

Het is zo'n typisch donkerbruin eikenhouten meubel van opa en oma. Hoe werd dat vroeger zo bruin gemaakt? Beits? Er zit geen laklaag op. Ik wil het naar de natuurlijke eiken kleur brengen.

Jason_1

Nieuw lid
26 jan 2025
7
2
Amsterdam
Tsja... voor €135 koop ik een Parkside compressor en straalpistool. Die dan door mij een paar keer gebruikt worden en verder stof staan te happen. Ik ben er geen voorstander van.

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.808
485
Ik vermoed dat je met een simpel compressortje en dito pistool ruwweg een jaar of 7 bezig gaat zijn om een dressoir te zandstralen. Het vereist een compressor met een enorm debiet en het correcte pistool, nozzle en grit voor de toepassing. Ik gebruikte vroeger een bakbeest met een ton van 300L en zelfs die combo kwam nog niet in de buurt van een professionele setup. Het wordt in bovenstaand filmpje iets te rooskleurig voorgesteld vrees ik.
Tsja... voor €135 koop ik een Parkside compressor en straalpistool. Die dan door mij een paar keer gebruikt worden en verder stof staan te happen. Ik ben er geen voorstander van.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.