Hallo,
Ik ben bezig met een draaiplateau, maar nu wil ik er een boord rondmaken zodat de potjes er niet aftuimelen tijdens het draaien.
Nu mijn vraag: zou het voldoende zijn om de boord te lijmen of moet ik hem nagelen of schroeven?
Mvg,
Rudy
Bekijk bijlage 58556
@ Atmoz.
Hij schrijft 'potjes' geen pootjes.
De strook hout dient wel voldoende soepel te zijn zodat het makkelijk naar de ronding te vormen is. Anders kun je de strook met ruime overmaat op lengte maken, nat maken en om de ronde vorm klemmen met een klemband. Met plastic de ronde vorm wel beschermen tegen het vocht. Aan één kant (na droging) maak je een taps deel over een paar centimeter. Smeer lijm op de omtrek van de schijf en op de buitenkant van het tapse deel en klem de strook met de klemband. Zorg dat het midden van de band op het midden van de dikte van de schijf zit. Anders kan het losspringen. Na droging werk je de verdikking bij het tapse deel bij.
Ik weet niet wat de Nederlandse naam is maar ik ken die dingen als 'lazy suzan'.Ja, dat bedoel ik. Hoe heet zoiets?
Dat is de naam van het hele plateau, maar ik bedoel het draaimechanisme. Ik zoek zoiets voor onder een kastje, draait nu op knikkers in een groef maar dat bevalt niet.