Draaibank upgrade - Stratos FU-230, Killinger KM 1450 SE, ...? Versie 2021.

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
314
61
Eerste indruk: precies wat ik gehoopt had. Zwaarder, stabieler. Eindelijk in staat om een paar grote blanks die ik al een tijd had liggen te draaien. Erg tevreden over de communicatie met Ronald (zoals gewoonlijk, eigenlijk). Natuurlijk is zo'n aanschaf weer een soort "gateway drug" voor verdere investeringen, want natuurlijk hoort bij zo'n bank ook een grotere chuck (daarover misschien later meer...).

En nu ik groter werk kan draaien en de boomstammen me nu bijna in de achtertuin gegooid worden door kennissen, werd het ineens nodig om een kettingzaagje te regelen. Weer een nieuwe vaardigheid erbij 🙃

Eerste resultaat: schaal uit een narrig stuk kersenhout, vol wormgaatjes, bast-inclusies. 30cm diameter.IMG_9899 Copy.jpg
Next up: witte eik. Twee lompe stukken gekregen van een collega, er gaat in ieder geval een schaal retour als bedankje. Als het een beetje lukt...
IMG_9923.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: mathieu

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.