Douglas hout opslaan

Beun

Nieuw lid
23 mei 2020
6
0
Beste forumgenoten,

Naar aanleiding van een nieuwe hobby (lees: hout :) ) ben ik op dit forum terecht gekomen. Mijn eerste project is meteen een groot project, namelijk een Douglas overkapping van ongeveer 4 m bij 3.2 m. Dit ga ik samen met een collega doen en gezien alle informatie die ik heb bekeken/gelezen heb ik er al het vertrouwen in.

Nu heb ik een vraag... Aankomende maandag (morgen) zal bedrijf X het hout bezorgen. Helaas een x-aantal dagen eerder dan gepland. Het transportbedrijf kan de verzending niet verplaatsen. Het plan is om aankomende zaterdag te beginnen met het bouwen.
Het hout zal in eerste instantie op een parkeerplaats voor mijn huis (aan de openbare weg) worden gedropt. Zodra ik thuis ben wil ik, in verband met diefstal, het hout naar de achtertuin brengen. Het gaat lastig worden om het pakket in één geheel te verplaatsen. Ik vrees dus dat ik de planken los in de tuin moet leggen.
Ik ben bang dat het krom gaat trekken, hoe kan ik dit voorkomen?
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Als je het hout op een vlakke ondergrond op een paar balken legt, dan gebeurd daar niks mee. Vrij van de grond en recht stapelen. Eventueel afdekken tegen de regen.
 

Beun

Nieuw lid
23 mei 2020
6
0
Bedankt voor alle tips! Zodra het een beetje stopt met regenen ga ik wat ruimte vrijmaken en een bouwzeil spannen :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.