Doek verbinden aan latjes van secretaire van Essenhout

frankmeubelmaker

Nieuw lid
21 sep 2021
10
7
Emmen
Hallo houtbewerkers,

Ik ben voor mijn studie bezig met een werkstuk. Dit wordt een bureau gemaakt van essenhout en het heeft wat weg van een secretaire van vroeger.

Nu heb ik 63 latjes gezaagd die ik middels doek aan elkaar wil verbinden.

Mijn vraag is echter:
- Wat voor doek kan ik hier het beste voor gebruiken?
- Moet ik het doek aan de latjes lijmen of nieten
- Welke lijm gebruik ik hier dan voor?


Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.


Groet,
Frank
 

Bijlagen

  • kleine foto bureau.png
    kleine foto bureau.png
    587,7 KB · Weergaven: 179
  • kleine foto bureau2.png
    kleine foto bureau2.png
    1,3 MB · Weergaven: 180

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.637
695
Antwerpen
nou ja, als het zou scheuren ook geen ramp want het gaat zo gemaakt worden dat we nog aan de tambour kunnen (achterkant vd kast kan eraf), iets wat ik zowiezo zou doen
 

frankmeubelmaker

Nieuw lid
21 sep 2021
10
7
Emmen
Veel succes en plezier ermee.
Ziet er een cool project uit. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Het meubel is af, het moet alleen nog geschuurd en afgewerkt worden. Hiervoor wil ik rubio monocoat gebruiken. Ik heb als doek een gewoon laken gebruikt en dit heb ik met houtlijm aan de latjes gelijmd.

Bedankt voor alle tips en links naar filmpjes. Ik heb hier veel aan gehad en ook weer nieuwe inspiratie opgedaan!
 

Bijlagen

  • bureau.jpg
    bureau.jpg
    162,4 KB · Weergaven: 134

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
542
319
Het meubel is af, het moet alleen nog geschuurd en afgewerkt worden. Hiervoor wil ik rubio monocoat gebruiken. Ik heb als doek een gewoon laken gebruikt en dit heb ik met houtlijm aan de latjes gelijmd.

Bedankt voor alle tips en links naar filmpjes. Ik heb hier veel aan gehad en ook weer nieuwe inspiratie opgedaan!
Mooi!

Wat heb jij daar links voor apparaat staan waar 2 hydrauliekslangen met banjokoppelingen naartoe lopen? Het wekt mijn interesse.
 

frankmeubelmaker

Nieuw lid
21 sep 2021
10
7
Emmen
Mooi!

Wat heb jij daar links voor apparaat staan waar 2 hydrauliekslangen met banjokoppelingen naartoe lopen? Het wekt mijn interesse.
Goede vraag, haha. Ik mocht hopen dat dit mijn eigen werkplaats is. Dit is de werkplaats van Windesheim Zwolle, daar waar ik mijn opleiding volg.

Dus kort antwoord op jouw vraag: ik heb geen idee.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.