Dit ben ik

Marchines

Nieuw lid
2 mrt 2021
8
8
Na een tijd mee te hebben gelezen heb ik me dan eindelijk op het forum aangemeld (last van digitale schuwte :p).

Vroeger sneed ik wel takjes met mijn zakmes. En een jaar geleden geprobeerd het weer op te pakken door een dare. Iemand gaf aan dat je alleen met perfect gereedschap en materiaal iets moois kon maken. Dus gewapend met mijn lompste mes (buck nighthawk) en een stuk sloophout (vuren) aan de slag gegaan.
Nadat ik mijn punt met veel pijn en moeite heb gemaakt, een hartje een egeltje en een half poppetje geproduceerd. Meteen weer in de la gelegd en even vergeten. Het lukte maar comfortabel is anders.

Paar maanden geleden door verveling meegezogen in een youtube binge. En uitgekomen op filmpjes over houtsnijden. Meteen bedacht wat voor materiaal ik allemaal nodig zou hebben. Gaan rekenen. Van stoel gevallen door de optelsom. (je zou denken dat ik me de dare zou herrineren, maar messen en gereedschap is altijd een zwakte geweest :sneaky:)

Na hier van te zijn hersteld, wat realistiser gaan kijken en oa op dit forum terrecht gekomen. (iedereen heel erg bedankt voor alle adviezen die te lezen zijn. Echt heel handig en uitgebreid). Nu pfeil mesje gekocht en snijhandschoen en wat linde hout. Meteen het virus te pakken en zit elke avond een uur te snijden (langer dan krijg ik last van mijn pols, zal vast slechte techniek/slappe spieren combi zijn).

Het jeukt nogsteeds om meer gereedschap te halen. Nu aan het sparen voor een burijn/v tool.

Ik denk er zelfs over om dit in mijn werk te gaan gebruiken. Ik werk met speciale mensen (mensen met een handicap maar heb een hekel aan die term) die soms helemaal los komen als je ze iets met hun handen laat creeeren. Tot nu toe alleen ze laten werken met klij en mijn snijseltjes laten schilderen. Maar denk erover om misschien (als ik beter wordt) met een select aantal mensen wat te snijden (1 op 1).houtsnijwerk poging 1.png
 
Welkom,

Begin gewoon met wat je hebt. Uitbreiden hoeft niet gelijk.
Houdt rekening met het laten houtsnijden door anderen dat je daar goed over moet na denken.
Op ODH heb ik getwijfeld of ik kinderen of andere wilde laten houtsnijden maar ik ben huiverig voor het feit dat het fout kan gaan. dan zal een snee-tje nog wel te overleven zijn maar bij ernstige verwondingen .........

Groet Edwin
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Welkom. Ik denk dat ik ook heel voorzichtig zou zijn met snijgereedschappen en kinderen. Wat misschien een veilige optie is, is dat je zelf de ruwe vormen voorsnijd en de kinderen met raspen en vijltjes laat afwerken. Dan kunnen ze er evengoed een eigen draai aan geven.
 

Marchines

Nieuw lid
2 mrt 2021
8
8
Mijn clienten zijn minimaal adolecenten. Maar vaker volwassen. Het betrefd dan bv leren omgaan met een handicap of helpen met omscholing.
En ik zou dit natuurlijk alleen met een zeer select groepje 1 op 1 proberen. Als ze zich hebben 'bewezen' met klij en of schilderen van modelletjes.
Ook omdat de meteriaal kosten voor mijn rekening zijn 😉

Maar hele goede tip een projectje voorsnijden. En eventueel met vijlen en schuren beginnen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.