Dichtmaken treden trap, waar beginnen?

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Hierbij een update.
Nadat ik mijn hartverzakking had overleefd na het afrekenen van 2 platen 9mm WBP gegronde mpx (€140,0) ben ik deze week begonnen met het dichtmaken van de traptreden.
In eerste instantie was ik begonnen was om alles in huis wit te maken door het schuren, dus toch maar heel snel de verfstripper gepakt.
De achterkanten van de tredes en het deel van de mpx dat daar contact maakt, heb ik "vrij van verf" willen maken om een goede hechting tussen stootbord en trede te krijgen.
Dat is denk ik aardig gelukt.

Vervolgens heb ik de stootborden stuk voor stuk op maat gezaagd, vast gelijmd en geschroefd. Bij de eerste twee stootborden heb ik op elkaar gelijmde carrosserie ringen (2,5mm) gebruikt als afstandhouders, daarna heb ik alles op het oog gedaan.
De stootborden zitten met gewone witte houtlijm vast, ik heb geen constructielijm gebruikt, voor de strip achter het stootbord ga ik die wel gebruiken om daar een flexibele verbinding te houden.

De passing is niet overal even strak, maar ik krijg waarschijnlijk bijna alles wel netjes met kit afgewerkt. De twee tredes die eerst kraakten, zijn na het vastzetten van de stootborden weer kraakvrij omdat ze zoveel stijver zijn geworden.

De trap naar zolder heeft me inclusief verf verwijderen een dag gekost. Hierna nog latjes aan de achterzijde bevestigen en alles afkitten en schilderen, misschien nog een dag werk. Dus 4-5 dagen voor twee trappen.
 

Bijlagen

  • Trap 07.jpg
    Trap 07.jpg
    70,2 KB · Weergaven: 46
  • trap 04.jpg
    trap 04.jpg
    48,6 KB · Weergaven: 46
  • trap 06.jpg
    trap 06.jpg
    67,2 KB · Weergaven: 46
  • trap 01a.jpg
    trap 01a.jpg
    72,7 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Henkies en DitchDeurne

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.