DeWalt DWE576 cirkelzaag: zaagblad niet parallel aan zool

way2go

Actieve deelnemer
5 mei 2018
48
4
Teuven, Belgie
Na lang wikken en wegen heb ik mijn allereerste cirkelzaag gekocht: een DeWalt DWE576K-QS. Vandaag heb ik de zaag in ontvangst mogen nemen. Na controleren van de zaag moet ik constateren dat het zaagblad niet parallel staat aan de zool. Aan de voorzijde staat het zaagblad circa 1,2 mm dichter bij de geleiderail / werkstuk dan aan de achterzijde.

Uit onderstaande topic maak ik op dat het wel vaker voorkomt dat fabrikanten het zaagblad schuin zetten om happen te voorkomen, maar als ik het goed begrijp is 1,2 mm veel te veel en staat het bij mij ook precies andersom:

In de handleiding staat niets vermeld over het eventueel stellen van het zaagblad. De bracket aan de achterzijde lijkt echter wel instelbaar te zijn; zie onderstaande foto.

Vragen:
1. Is het normaal dat het zaagblad zover uit het lood staat?
2. Klopt het dat onderstaande bracket bedoeld is om dit bij te stellen?

Ik had al gezien dat er meer forumleden zijn met deze zaag, dus hopelijk kan iemand mij helpen.

IMG_20210223_222419390_HDR.jpg
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.