Dewalt DW733 of Metabo DH330

zoldercircuit

Actieve deelnemer
7 mrt 2019
74
1
Ik zie in de reviews steeds dat men bij de Metabo DH330 zet dat deze niet voor alledaags gebruik is. Is dit voor de Dewalt DW733 dan wel? Deze lijkt me qua specificaties nochtans gelijkwaardig? Welke is best voor regelmatig gebruik? De prijs voor beide is gelijkaardig.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Volgens mij is de Metabo de betere in deze. Ik heb er een keer een review van gezien op youtube. Wat ik mij herinner: de Dewalt heeft een systeem wat over vier assen op en neer gaat. Ik weet niet wat er exact mee was, maar het was niet bepaald een voordeel, maar eerder een nadeel. Tweede punt: Metabo heeft als enige merk in deze range een 100 mm afzuiging.

De reden dat de Metabo niet geschikt zou zijn voor dagelijks gebruik, is waarschijnlijk dat die fors meer weegt dan een Makita of Dewalt.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Ik heb nu een vlak en van dikte bank, maar ik kijk nog altijd met een schuin oog naar een dergelijke vandikte bank. Mijn keuze zou de Metabo zijn. Op YouTube zijn bedt wat review te vinden.
 

Kris86

Actieve deelnemer
19 dec 2014
42
0
Ooow nu zie ik het pas, de DW733 is de schaafmachine... nja Dewalt hun benamingen lijken ook allemaal zo op elkaar.
Dan ben je idd met mijn antwoord niet veel ;-)
 

zoldercircuit

Actieve deelnemer
7 mrt 2019
74
1
Nou Superkees je uitleg was heel duidelijk voor mij dus had ik me op 4/8/20 een Metabo DH330 besteld bij Toolnation. Levertijd 3-6 werkdagen. Na 7 werkdagen niks. Regelmatig gemaild: ja hij komt zo binnen maar we kunnen daar geen garantie op geven. Als ik hem volgende week niet binnen heb dan ga ik hem annuleren, het heeft lang genoeg geduurd. Afgelopen maandag nog niks. Hij was nergens beschikbaar! Mail gestuurd naar Metabo Belgie: daar bevestigen ze dat ze leverproblemen hebben en dat er pas eind augustus toestellen beschikbaar zijn. Heb ik me dan gisteren maar een Dewalt DW733 besteld bij Fixami en vandaag stond hij netjes voor mn deur. Wat mn bevindingen zijn zal ik helaas deze week niet kunnen meedelen want ik ben gisteren op mn pols gevallen en kan dus deze week niks meer uitproberen. Wordt vervolgd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.