Dewalt 7492 stofafzuiging

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
704
109
Sterksel
  • Leuk
Waarderingen: Henk H

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.627
971
70
Veldhoven
Ik heb het meteen besteld!!!
Ik had met pvc koppelingen hetzelfde idee al uitgevoerd, maar dit is veel makkelijker. Heb ze in geel gekocht.

• Leuk
Waarderingen: twdi

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.627
971
70
Veldhoven
Bedoel je met 'meteen' als echt met 'nu' ? :)

Ik heb nog geen alternatief gevonden (bv van DeWalt zelf) inderdaad
Ja, ik bedoelde NU, op zijn Brabants: MEE, of GELIJK, inderdaad :D
Ik was die grijze pvc elke keer kwijt. Mede omdat ik voor verschillende apparaten allemaal verschillende adapters heb rond slingeren.
Het was niet goedkoop, 45 euro plus 14 verzenden, maar goed, geld moet rollen.

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
704
109
Sterksel
Ja, ik bedoelde NU, op zijn Brabants: MEE, of GELIJK, inderdaad :D
Ik was die grijze pvc elke keer kwijt. Mede omdat ik voor verschillende apparaten allemaal verschillende adapters heb rond slingeren.
Het was niet goedkoop, 45 euro plus 14 verzenden, maar goed, geld moet rollen.
haha goed bezig!

Nee niet goedkoop. Bij mij moet er nog 2.3 meter slang bij maar ik denk wel dat het de moeite waard is.
Heb zelf alleen nog de vraag gesteld of mijn eigen 57mm afzuigslang op het y-stuk past. Daar wacht ik nog even op.

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.627
971
70
Veldhoven
haha goed bezig!

Nee niet goedkoop. Bij mij moet er nog 2.3 meter slang bij maar ik denk wel dat het de moeite waard is.
Heb zelf alleen nog de vraag gesteld of mijn eigen 57mm afzuigslang op het y-stuk past. Daar wacht ik nog even op.
Ik pas me wel aan met die slangen. Kringloopwinkels liggen vol met stofzuigerslangen. De basis is een Makita slang dus dat zal wel kloppen.
Ik zag dat je redelijk in mijn buurt woont, ik zal melden als het er is, kun je eventueel een blik komen werpen.

• Leuk
Waarderingen: twdi

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
704
109
Sterksel
Ik pas me wel aan met die slangen. Kringloopwinkels liggen vol met stofzuigerslangen. De basis is een Makita slang dus dat zal wel kloppen.
Ik zag dat je redelijk in mijn buurt woont, ik zal melden als het er is, kun je eventueel een blik komen werpen.

Ok goed idee

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
921
231
Mijn vraag is of die afzuiging van Homewerken echt zo goed werkt als gezegd wordt.
ik heb nu zelf ook met pvc een y-stuk gemaakt zodat ik ook boven en onder kan afzuigen; maar wanneer ik zaag komt er altijd stof vrij ergens onder mijn zaagmachine.
Heb bij Homewerken de printfiles gekocht maar twijfel nog om te printen;
ik neig nu meer naar de oplossing van Philippe Zehnder (ook omdat die betere bescherming geeft naar voren bij het zagen)

Slangen overigens kun je goed kopen bij Jos Martens, die passen ook op de aansluitstukken van Homewerken.

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
704
109
Sterksel
Mijn vraag is of die afzuiging van Homewerken echt zo goed werkt als gezegd wordt.
ik heb nu zelf ook met pvc een y-stuk gemaakt zodat ik ook boven en onder kan afzuigen; maar wanneer ik zaag komt er altijd stof vrij ergens onder mijn zaagmachine.
Heb bij Homewerken de printfiles gekocht maar twijfel nog om te printen;
ik neig nu meer naar de oplossing van Philippe Zehnder (ook omdat die betere bescherming geeft naar voren bij het zagen)

Slangen overigens kun je goed kopen bij Jos Martens, die passen ook op de aansluitstukken van Homewerken.

Staat die oplossing van Philippe ook op YT?

Fredrent

Nieuw lid
9 dec 2024
2
0
Helmond
Hallo Jan,
Vandaag voor het eerst op dit forum, nadat ik een DeWalt tafelzaag heb gekocht. Ik zie dat jij in het verleden de afzuigstukken van Woodworking hebt gekocht. Heb je ook de slangen gekocht of een andere oplossing gezocht. Ik zag namelijk ook ergens staan, dat iemand stofzuigerslangen wilde gebruiken.
Ik hoor het graag
Groet,
Fred

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.627
971
70
Veldhoven
Hallo Jan,
Vandaag voor het eerst op dit forum, nadat ik een DeWalt tafelzaag heb gekocht. Ik zie dat jij in het verleden de afzuigstukken van Woodworking hebt gekocht. Heb je ook de slangen gekocht of een andere oplossing gezocht. Ik zag namelijk ook ergens staan, dat iemand stofzuigerslangen wilde gebruiken.
Ik hoor het graag
Groet,
Fred
Hoi Fred,
ik heb alles aan elkaar geknoopt met wat ik nog had liggen. Ik heb iets dikkere stofzuigslangen, daarvan had ik gehoopt wat meer te vinden, maar dat is niet gelukt. Het kostte ook een hoop gepuzzel met verloopstukken.
Komt nog bij, dat ik de zaagtafel dit jaar amper heb gebruikt.
Sorry, maar meer kan ik niet voor je betekenen. Je mag wel een keer komen kijken als je wilt. Via de A67 of de Helmondweg ben je zó bij me.
Maar dan moet je maar even via PB contact opnemen.

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
921
231
@Fredrent

Ik heb mijn slangen en koppelingen gekocht bij Jos Martens Lieshout.
Kijk op de site onder reinigen en dan toebehoren.

Ben bij mijn 7492 behoorlijk bezig geweest om deze stofvrij te krijgen, niet helemaal gelukt maar wel flink verbeterd.
Ik heb alle openingen in de metalen kast waar de zaag in hangt zo goed als mogelijk afgeplakt met ducttape. Haal je keelplaat maar eens weg dan kijk je nu op diverse plaatsen zo naar buiten, daar komt overal stof uit.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.