Dewalt 7492 met nullastschakelaar

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
458
210
Wetteren, Belgie
Ik heb een Dewalt 7492 bouwzaag en zou die graag bedienen met een nullastschakelaar met noodstop. Zo iets dus als wat ik snel gevonden heb op amazon, niet noodzakelijk exact dit model, maar om een idee te hebben wat ik bedoel.

Ik vraag me af of dit simpelweg zou werken of dat het noodzakelijk is de originele schakelaar uit de machine te slopen.

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.212
946
Omgeving Leiden
Als ik het plaatje bekijk van de 7492 dan is daar al een nullastschakelaar met noodstop geinstalleerd.
Je kan de zaagtafel niet op zoiets als het voorbeeld aansluiten. Je hebt dan twee nullastschakelaars in serie.
Je moet je ze dan allebei indrukken om de machine aan te krijgen.

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
458
210
Wetteren, Belgie
Wat is er mis met de schakelaar die er nu in zit?
Niets. Maar ik wil het tafelblad wat uitbreiden naar voor. Niet veel, zo'n 20 cm. Voor de hoogteverstelling en bediening van de langsgeleider is dat geen probleem. Voor de schakelaar voelt het niet comfortabel om het minder gemakkelijk bereikbaar te hebben.

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
458
210
Wetteren, Belgie
Als ik het plaatje bekijk van de 7492 dan is daar al een nullastschakelaar met noodstop geinstalleerd.
Je kan de zaagtafel niet op zoiets als het voorbeeld aansluiten. Je hebt dan twee nullastschakelaars in serie.
Je moet je ze dan allebei indrukken om de machine aan te krijgen.
Ok. Dus niet mogelijk zonder de oorspronkelijke schakelaar te verwijderen.

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.212
946
Omgeving Leiden
Dan hoef je alleen de aan-knop op de machine te verlengen:

Aanzetten: externe aan-knop indrukken & machine aan-knop indrukken.
Uitzetten : externe uit-knop indrukken of een klap op de externe noodknop geven.

Je zou kunnen proberen of dat zo voor jou werkt. Zo niet, dan kan je de zaag altijd nog anders bedraden en dan uitsluitend de externe schakelaar gebruiken.

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
458
210
Wetteren, Belgie
Dan hoef je alleen de aan-knop op de machine te verlengen:

Aanzetten: externe aan-knop indrukken & machine aan-knop indrukken.
Uitzetten : externe uit-knop indrukken of een klap op de externe noodknop geven.

Je zou kunnen proberen of dat zo voor jou werkt. Zo niet, dan kan je de zaag altijd nog anders bedraden en dan uitsluitend de externe schakelaar gebruiken.
Misschien inderdaad de bedrading wijzigen en enkel een externe schakelaar gebruiken. De garantietermijn is toch al verstreken.

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
458
210
Wetteren, Belgie
Een staafje in een geleider voor aan en één voor uit. In het verlengde van de bestaande knoppen
Ah, op die manier. Die techniek heb ik ooit, heel lang geleden, gezien in mijn Amiga 4000. Die kostte rond de 100.000 BEF en ze hadden enkele centen bespaard door op die manier te werken ipv een echte knop te installeren. Waren vaak problemen mee door gebroken (plastic) staafjes.
Ik denk dat ik dan toch liever de originele knop uit mijn zaag haal en eenvoudigweg de draadjes verleng.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.