Deur tuinhuis

Sand3r

Nieuw lid
25 aug 2023
10
1
Rekkem
Hallo,

ik ben bezig met het bouwen van mijn tuinhuis in CLS'en 38x140. Tuinhuis wordt dubbel uitgelat en bekleed met ayous (verticaal). Nu zou ik willen beginnen aan mijn tuinhuisdeur. De deur zou in 1 vlak moeten liggen en ik zou hier graag een 3-puntsslot in plaatsen. Maar er zijn enkele dingen waar ik niet zeker over ben.
Maak ik de deur best in CLS of beter hardhout? Ik zie dat er ook soms gewerkt wordt met een ijzeren poortkader die dan bekleed wordt? Dit vooral om kromtrekken te vermijden..
Deurkast maak ik best in MDF denk ik?
Zijn er nog dingen waar ik rekening moet mee houden?
Aangezien de deur dubbel uitgelat en bekleed wordt, zal deze redelijk dik zijn ook vermoed ik.

Alvast bedankt!

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.179
3.056
Wat is er precies mis met een gewoon hardhouten kozijn met een hardhouten of massief multiplex deur? Als je er een driepuntssluiting in wil maken verwacht ik dat het een beetje knappe schuur moet worden. MDF is overal rommel. Dat zou ik zeker niet buiten gebruiken. Ook de watervaste variant moet ik regelmatig vervangen, inclusief delen van de deur of kozijn, waar de MDF in zat.

• Leuk
Waarderingen: Houtsoort

Sand3r

Nieuw lid
25 aug 2023
10
1
Rekkem
Wat is er precies mis met een gewoon hardhouten kozijn met een hardhouten of massief multiplex deur? Als je er een driepuntssluiting in wil maken verwacht ik dat het een beetje knappe schuur moet worden. MDF is overal rommel. Dat zou ik zeker niet buiten gebruiken. Ook de watervaste variant moet ik regelmatig vervangen, inclusief delen van de deur of kozijn, waar de MDF in zat.
MDF is verkeerd. Ik bedoelde Multiplex 😅

mink

Actieve deelnemer
6 jul 2021
420
186
Groene Hart
Als je een dikke deur hebt, moet je eens kijken naar kantelaafscharnieren. Die steken verder uit je schuur dan andere scharnieren, waardoor je deur verder dan, zeg, 80 graden ooen kan.

jonasm

Nieuw lid
17 nov 2020
18
1
Even off topic: hoe bevalt de ayous als gevelbekleding voor het tuinhuis?

Begin volgend jaar starten we hier ook met de bouw van het tuinhuis. We hebben momenteel ook gekozen voor ayous afwerking, maar nu werd me dit toch afgeraden wegens de zachte eigenschappen van ayous. Blijkbaar is dat tegen niet vele bestand en heb je van het minste een afdruk?

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.