demontabele-kledingkast

Onno Knuysen

Nieuw lid
10 mrt 2025
3
0
belgie
Beste,
Ik ben bezig met het maken van een kledingkast die makkelijk te monteren en te demonteren valt, de kast is 2250mm hoog, 1400mm breed en er is een schab op 600mm van de grond. Nu had ik het idee om met panelen (kaders die vanbinnen dicht zijn met de juiste multiplex) te werken. Echter liep ik vast bij de rug van de kast. zou ik deze in een groef steken op het moment dat we de zijkanten monteren, of kan ik ze beter in een sponning steken en ze dan vast maak met bijvoorbeeld haakjes of een rampamoer en een bout? ik weet zelf niet goed wat het beste of makelijkste is.

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.651
2.406
Klein-Brabant, Vlaanderen
kledingkast die makkelijk te monteren en te demonteren valt
ik weet niet hoeveel keren je makkelijk wilt monteren en demonteren
er zit een spanningsveld met aan de ene kant de blauw-gele ontwerpen en aan de andere kant het lamello-clamex-systeem
mogelijks zijn beide - mij bekende uitersten - jou met jouw huidige - mij onbekende uitrusting - onhaalbaar
vijzen ligt ergens in het midden
bij elke hervijsbeurt zal je ofwel langere ofwel dikkere vijzen nodig hebben

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.459
1.088
Omgeving Leiden
De ruimte waar de kast komt ken ik niet, maar denk er wel aan dat als je de kast liggend in elkaar zet, je de kast wel rechtop moet kunnen zetten. Bij een plafondhoogte van 2,5m gaat dat bijvoorbeeld niet.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.