De Walt-zaagtafel, afdichting binnenkant. Alleen bij mij een doorkijkgat?

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.167
940
Nootdorp
hallo,

even een vraagje aan de DeWalt - zaagtafel gebruikers. Ik merk dat er steeds meer zaagsel onder de zaagtafel terecht komt. Bij bestudering zie ik deze opening zitten. Is dit alleen bij mij zo? Als ik dit wil dichten, waar kan ik dit he beste mee doen? Kan ik schuimrubber gebruiken of moet het brandvrij materiaal zijn?

1743363859675.png

1743363892605.png

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.468
762
Moordrecht
Ik zal morgen even bij die van mij kijken hoe dat zit. Hij is niet helemaal dicht, maar er zou daar een soort flexibel deel moeten zitten, als ik me niet vergis

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.468
762
Moordrecht
Idd een gapend gat. Was me nog niet opgevallen. Nu staat de Dewalt 7492 ook niet echt bekend om z'n fantastische stofafzuiging. Hier valt wel wat aan te doen, denk ik.

1000041182.jpg

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
1.012
257
Bij een 7492 kijk je op een aantal plaatsen naar buiten.
Ik heb die allemaal dichtgemaakt met ducttape. En ook een andere bovenkap, zuig nu alleen onder af.
Nog niet geheel stofvrij maar scheelt wel enorm.
En wanneer ik het zaagblad een keer op 45 graden moet zetten gaat een gedeelte van die ducttape los, maar is ook zo weer opnieuw geplakt.

Bijlagen

• IMG_0672.jpeg
    IMG_0672.jpeg
    155 KB · Weergaven: 12
  • IMG_0673.jpeg
    IMG_0673.jpeg
    148,5 KB · Weergaven: 12
  • IMG_0674.jpeg
    IMG_0674.jpeg
    142 KB · Weergaven: 13
  • IMG_0675.jpeg
    IMG_0675.jpeg
    111,9 KB · Weergaven: 13
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout en Henk H

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
189
74
Ik heb die allemaal dichtgemaakt met ducttape. En ook een andere bovenkap, zuig nu alleen onder af.
En wanneer ik het zaagblad een keer op 45 graden moet zetten gaat een gedeelte van die ducttape los, maar is ook zo weer opnieuw geplakt.
Hier ook zo afgeplakt met mijn DW745

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.167
940
Nootdorp
Zelfde vraag als hierboven. Heb je ook nog vulmateriaal gebruikt om het geluid in te perken?

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
189
74
heb je de binnenkant ook nog opgevuld met geluidwerend materiaal?
Nee, het is enkel puur om een betere afzuiging te hebben. En dat helpt wel echt, en vermijd ook dat er hele stapels zaagsel onder de zaag verzamelen. Dat, en zo'n houten plaatje waar je juist je zaagblad doorhaalt, niet dat standaard gele plaatje wat erbij zit.

• Leuk
Waarderingen: Henk H

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
1.012
257
Zelfde vraag als hierboven. Heb je ook nog vulmateriaal gebruikt om het geluid in te perken?
Nee dat niet, ook niet geprobeerd om stiller te krijgen. Het is volgens mij ook vooral de universeelmotor die veel geluid maakt.
Zo stil, dat je geen gehoorbescherming meer nodig hebt is geen enkele zaag.

• Leuk
Waarderingen: Henk H

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.468
762
Moordrecht
Die standaard plaat is redelijk ruim inderdaad, je merkt wel dat het beter afzuigt als je een eigen strakke variant gebruikt?
Met die gele plaat kan je ook makkelijk het zaagblad kantelen, pak je dan die gele plaat er weer even bij, of hoe doe je dat?
Dat laatste, kantelen gaat niet met een zero clearance plaatje

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.