De restauratie van mijn antieke lintzaagmachine.

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.577
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Dat is de reden waarom we op het werk (metaal: snijden, zetten, draaien frezen etc) geen particuliere klussen meer aannemen. Die denken tevaak dat iets 2 minuten werk is en dat het dan €2 kost. 😅

Ik oordeel niet over jouw situatie, want die ken ik niet en ik ken jouw niet. Maar het gemiddelde kostprijsbesef van de gemiddelde particulier is hilarisch 😉.
Zij hebben mij al eerder geholpen en van goed advies voorzien in dit traject en daar niets voor gerekend, ik zie wel wat het word, ik maak me niet te druk.

@Wilco Flier dat is inderdaad vaker een geval bij particulieren. Maar ik heb meerdere moeilijke bewerkingen uitbesteed voor deze machine bij bedrijven zoals lagers de motor en het spuiten en daar steeds netjes een eerlijke prijs voor betaald, deze bedrijven wisten ook steeds dat het om een bijzondere machine ging en vonden het leuk daar aan mee te werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wilco Flier

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.090
38
Leiden
Toen ik nog in de metaal zat ooit eens bij mijn oude school CVV in groningen langs geweest om een bronzen bus te voorzien van een 8 groef. 8 draaibanken doorzocht met de leraren en de oudste kon het aan. Welliswaar met de hand draaien maar de bus ging mooi in een harley uit 1914. Waren dik 2 uur bezig voor een simpel groefje. Geen geld voor hoeven betalen. Veel metaal werk is tegenwoordig C&C werk massaproductie en de vaklui die alles handmatig kunnen worden steeds zeldzamer.
@trigger ik lees telkens met veel plezier jou draadjes over het restaureren en in leven houden van de machines.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.