Dakopbouw op bestaande uitbouw

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
608
61
Flakkee
Beste forumleden,

Ik ben me aan het oriënteren op vergroting van mijn woning. Momenteel is er een uitbouw in HSB. Op deze uitbouw zou ik graag een extra verdieping realiseren in wederom HSB. Zou dit met de huidige constructie gaan?

Het dak van de bestaande uitbouw is opgebouwd uit balken van 45x220mm en 60cm hoh. Om de huidige uitbouw gelijk te laten komen met de woning hebben ze tussen de fundering en de uitbouw balken van 45x220mm geplaatst. Zou de huidige constructie een dergelijke constructie er op houden?



Wellicht iemand die mee kan/wil denken.

Groet AHK
 

Bijlagen

  • 2FC8B72B-AB58-4E93-BFD2-155D4299F300.png
    2FC8B72B-AB58-4E93-BFD2-155D4299F300.png
    288 KB · Weergaven: 37

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Beste forumleden,

Ik ben me aan het oriënteren op vergroting van mijn woning. Momenteel is er een uitbouw in HSB. Op deze uitbouw zou ik graag een extra verdieping realiseren in wederom HSB. Zou dit met de huidige constructie gaan?

Het dak van de bestaande uitbouw is opgebouwd uit balken van 45x220mm en 60cm hoh. Om de huidige uitbouw gelijk te laten komen met de woning hebben ze tussen de fundering en de uitbouw balken van 45x220mm geplaatst. Zou de huidige constructie een dergelijke constructie er op houden?



Wellicht iemand die mee kan/wil denken.

Groet AHK
Een constructeur bellen. Dat ben je formeel ook verplicht als je al dan niet vergunningvrij gaat bouwen.
 

michielr

Actieve deelnemer
8 dec 2021
52
24
Zuid Holland
Je zal ongetwijfeld bij een constructeur langs moeten met deze plannen. De balklaag is maar een onderdeel, de wanden en fundering zal je ook opnieuw moeten berekenen.

Maar je wil natuurlijk ook wat praktische inzichten hebben. Ter info, mijn jaren vijftig huis heeft een verdiepingsvloer van 200 x 70 mm balken hoh 60 cm en overspanning +/- 5.3 m. Ik verwacht niet dat deze vloer aan de huidige standaard voldoet, maar hij doet al een tijdje zijn werk.
 

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
608
61
Flakkee
Ik had inderdaad al verwacht om dit aan een constructeur voor te moeten leggen. Jullie tips voor een constructeur?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.