Cursus houtdraaien Zuid Holland

ptklapwijk

Actieve deelnemer
7 apr 2022
42
12
Bergschenhoek
Ik ben op zoek naar een basiscursus houtdraaien in de regio rotterdam. Had wat gevonden bij Ambachtshonk in Dordrecht maar die lijken nog niet echt plek te hebben voorlopig.

Heeft er iemand nog tips hiervoor of aanraders? Budget zit zo rond de 200eu.

Norro

Nieuw lid
7 nov 2023
14
4
NH
In Aalsmeer dus niet de regio Rotterdam maar misschien de moeite waard om toch even te bekijken.

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
5.379
1.249
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Zie Cor Doornekamp – De Houtdraaier
Een zeer ervaren draaier.
Morgen staat er ook een houtdraaier in molen de Salamander in Leidschendam, De Wiek 19.

M.vr.gr. Jan
Helaas. Dan zijn wij er niet. Vrijdag 26 september is waarschijnlijk voor
langere tijd de laatste keer dat wij in Leidschendam zijn - dan is de overdracht van het huis van mijn vader, die vorig jaar september overleed. En onze zoon en schoondochter die in Den Haag wonen (woonden) hebben zojuist hun huis verkocht en gaan verhuizen naar Spanje. Als er vrijdagbiets te doen is kom ik wellicht nog een keer even langs…

Helaas. Dan zijn wij er niet. Vrijdag 26 september is waarschijnlijk voor
langere tijd de laatste keer dat wij in Leidschendam zijn - dan is de overdracht van het huis van mijn vader, die vorig jaar september overleed. En onze zoon en schoondochter die in Den Haag wonen (woonden) hebben zojuist hun huis verkocht en gaan verhuizen naar Spanje. Als er vrijdagbiets te doen is kom ik wellicht nog een keer even langs…
Vrijdag is de molen niet open helaas, dus dat gaat het worden.
Je komt vast nog wel eens in Leidschendam. Hou de molendag en monumentendag in de gaten. Dan zijn er meestal wat leuke activiteiten.

M.vr.gr. Jan

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.833
3.721
Gaanderen
Ik ben ook op zoek net als TS. Heeft iemand contactinfo of een website? Ik vind alleen zoekresultaten op sociale media waar ik geen toegang voor heb.
Er is een afdeling van Radius in Goes die komen een keer per maand op zaterdag bij elkaar.

De Scheldedraaiers richten zich weliswaar op het onderhouden en uitdragen van het ambacht houtdraaien maar vinden het gezellige samenzijn ook erg belangrijk. Het aantal leden dat maandelijks aanwezig is bevestigt een behoefte.

Contact

Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met onze Afdelings Contact Persoon (ACP), de heer Ed Peperkamp en zijn welkom om eens bij ons te komen kijken en de sfeer te proeven tijdens een bijeenkomst. Neem van tevoren even contact op: ethpeperkamp@delta.nl of tel: 06 53713644

En als draaien voor u helemaal nieuw is zijn er mogelijkheden om de grondbeginselen van het draaien bij te brengen en advies te geven, ook m.b.t. aanschaf van materiaal.

Website
De Scheldedraaiers heeft ook een eigen website, neem gerust een kijkje op:
www.descheldedraaiers.jouwweb.nl

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.475
540
Etten-Leur
Bedankt voor alle suggesties hier moet het mee lukken!
1) Radius heeft in Rdam een afdeling mocht je geïnteresseerd zijn.. zie website Houtdraaien.com en ga naar pagina met afdelingen.
2) in Breda (en Tilburg) biedt het Ambachtshuis een cursus Houtdraaien in 12 avond-lessen van 3 uur. Daarvoor is je budget niet toereikend maar de belofte is wel dat je ‘zelfstandig’ kunt houtdraaien na afloop. Bij de een of twee daagse workshops is dat waarschijnlijk niet het geval..

• Leuk
Waarderingen: ptklapwijk

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.